"obraz je na nativní rozlišení panelu škálován neblahou metodou nearest neighbor – to znamená, že „čtverečky“ jsou tvořeny bloky 2×2, 3×3 nebo dokonce 4×4 nativních bodů panelu."
Zdroj?
1, Ve filtrech pro změnu rozlišení lze použít nearest neigbor i když výsledek není celočíselným násobkem. Je to nejméně kvalitní transformace.
https://books.google.cz/books?id=apiArMc8t9MC&pg=PT196&lpg=PT196&dq=virtualdub+nearest+neighbor&source=bl&ots=z58Cq4OtyF&sig=rqApk-Xm9RKm6FUMYhutUgwt1hA&hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwjJqqvtyufVAhWSfFAKHZh0BJIQ6AEIQDAC#v=onepage&q=virtualdub%20nearest%20neighbor&f=false
2, Nedovedu si představit kvalitnější zobrazení nižšího rozlišení než použít přesný násobek a tedy větší body bez jakéhokoliv přepočítávání a rozmazávání.