Nedávno vydal Unigine testovací demo Heaven – první benchmark DirectX 11. K novému rozhraní Microsoftu patří i GPGPU API DirectCompute pro paralelizované výpočty pomocí grafické karty. Z webu NGOHQ pochází pochází aplikace s prostým názvem DirectCompute Benchmark.
Jedná se o syntetický test simulující výpočty podobné FFT (Fast Fourier Transform) a práci s pamětí. Výsledkem je tedy nicneříkající skóre GPU a CPU testu. Benchmark zatím nedosáhl finální verze (v současnosti 0.25) a kromě chyb způsobených vývojovou fází výsledky zkreslují i další faktory.
DirectCompute Benchmark 0.25 (507 kB)
Minimální požadavky
• Windows Vista SP2 or Windows 7
• DirectX 11
• aktuální DirectX End-User Runtimes
• GPU s podporou DirectX 10
Doporučené ovladače
• ATI Catalyst 9.11 Beta
• Nvidia ForceWare 195.39
K testu je potřeba DX10 kompatibilní kartu (s Shader Model 4.0 – min. GeForce 8000, Radeon HD 2000). GeForce podmínky splňuje, ale u ATI je DirectCompute dostupný zatím jen u nové generace HD 5000. GeForce zase ukazuje zvláštní výsledky v singlethread a multithread testu (měly by být shodné) a navíc bývá skóre i několikanásobně vyšší než u nových Radeonů. Více výsledků, dohadů a spekulací na Beyond3D.
GK: GeForce 9600 GT, CPU: AMD Athlon X2 4850e
Pat – vývojář benchmarku upozorňuje na možné chyby, setkat se můžete i s odlišným skóre s WHQL drivery GeForce 191.07 a beta 195.39. V dalších verzích prý bude možné přepínat Single a Double Precision. Při spuštění může program hlásit nedostupnost d3dx11_42.dll, pak stačí spustit update, který se v balíčku také nachází. V současném stavu jde tedy spíše o kuriozitu než hodnotný benchmark, ale odesíláním bug reportů pomůžete v dalším vývoji.
Zdroj: NGOHQ.com