Odpovídáte na názor k článku Nvidia: první hra vyžadující GPU s RTX bude v roce 2023. 100% ray tracing až za 15 let. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.
Ten poměr cena/výkon se zvýšil. Dokonce i karty tak jak na sebe reálně navazují stojí méně, jen je třeba vzít v úvahu fakt že došlo ke změně značení TitanX už není ale karta v potfoliu ano a sice 2080Ti, ta stojí dokonce méně a výkonu má více
1080Ti je nahrazená 2080, dnes 2080S, tady je cena stejná, ale výkon vyšší.
1080 nahrazená 2070, dnes 2070S a tady je dokonce nižší cena a vyšší výkon...
A zvlášť RTX karty jsou primárně o tom RTX, když má stará GTX1080 dával Tomb Raidera s RT na medium na 35 FPS, nová 2070S ho dává téměř 2x rychleji, takže tady je ještě drtivější posun ve výkonu.
A určitě v AMD vědí, GPU divize podfinancovaná, technologicky přežívající na hodně staré architektuře, věčně dohánějící konkurenci. Tam nebyl prostor na to aby dlouhodobě vyvíjeli něco "převratného" co by ještě museli prosazovat na trhu jako budoucnost. NV RTX vyvíjela 10 let a myslím že načasování vydání bylo ideální, v době kdy 12/14/16nm proces není moc kam posunout, 7nm bylo v nedohlednu, měla silnou pozici, slabou konkurenci.
AMD bylo donucené jít s cenami karet hodně dolů aby zůstaly proti nové generaci NV prodejné. Teď sice vydali Navi, ale i ta musí držet cenu nízko, aby se dokázaly prodávat proti konkurenci. Zároveň si tím odpískala Radeon VII, což asi ve finále uvítají, protože rentabilita té karty musela být sporná, navíc ani nebyla ničím moc zajímavá (aspoň z herního hlediska, možná pro nějaké komerční využití díky paměti, ale 16GB grafiky byly na trhu už dávno a v profi segmentu lépe uplatnitelné)..
Bude zajímavé sledovat low end grafiky, kam AMD postaví výkon a cenu a zda to neodradí fanoušky, protože se nedá očekávat že by low end nahrazující RX stál 130-160 dolarů jako dnes RX570 a RX580 a zároveň pozvedl nějak výrazněji výkon v téhle kategorii