V Táboře jsou na radnici dobří blázni. Asi mají hodně peněz, když investují milion pouze do auta. Tam bych chtěl bydlet.
A kde bydlíte teď?
U nás si platfusáci koupili auto za 2M.
Aby se jim lépe vybírali pokuty za parkování.
EDIT:
Octavia 4×4 by stála podobně.
17. 11. 2024, 09:16 editováno autorem komentáře
A potřebují to? To město nemá lepší uplatnění jak investovat tuto nemalou částku? Elektroauta jsou dalším hřebíčkem do rakve automobilkám a oni ještě tento uspěchaný trend podporují.
https://www.echo24.cz/a/Sj9FT/nadacni-fond-srovnaval-ceska-media-echo24-dostalo-nejvyssi-hodnoceni
Tak jestli to nepletu, tak už to je třetí bev co tam mají, minule to byla nějaká Kia.
Dělali tam i nějaký rozklad nákladů a ve finále to mělo být i levnější než ta ovce.
Tím že někdo koupí bev automobilce neuškodí, když už se dala touto cestou, co jí uškodí jsou flotilove emise, pro spoustu lidí je bev mnohem výhodnější než ice, ale mělo by to být rozhodnutí zákazníka, nikoliv nátlak přes dotace, pokuty...
Ten "rozklad nákladů" jsem viděl a je to nereálné, respektive zmanipulované, podle toho co si tak pamatuju nějaké články z běžného tisku a pan ředitel MP se docela ztrapnil v diskusi při obhajobě.
Co mě trochu štve je to, jak se utrácejí peníze občanů. MP zcela určitě nepotřebuje Octavii a už vůbec ne 4x4 v nejvyšším stupni výbavy.
Tak s tedy o tom rozkladu nákladů pojďme bavit. Jen upozorňuji, že se jedná o kompletní analýzu TCO nákladů u dvou souběžně provozovaných vozů městské policie Tábor. Konkrétně KIA e-Niro a Škoda Octavia III TDI.
Docela by mne zajímalo to ztrapnění v diskusi, troufám si tvrdit, že nenastalo. Jinak upozorňuji že veškerá data jsou podložená z účetnictví MP Tábor a všechny položky jsou reálné. Samozřejmě někde jde o kvalifikovaný odhad, ale to je pak popsáno, kdy odchylka je jen velmi malá
Na téma 4x4 byla na Řadě města celkem slušná diskuse, nakonec uspěl můj argument, že vzhledem k NONSTOP provozu a tísňové lince nám 4x4 umožní zasahovat v jakýchkoli podmínkách - např. sněhová kalamita - ano i tehdy může (nemusí) přijít oznámení na tísňovou linku.
Klidně se ptejte, pokud bude čas odpovím.
Klobouk dolů. Reagovat na anonymní uživatele internetu. Oni nic neryskuji ale Vy jdete s kůži na trh.
Máte můj respekt.
Stejně jako každý policista, který dohlíží na naši bezpečnost.
Představa, že musím celou pracovní dobu být zavřený v plechovo-plastové krabici mě děsí.
Kožené sedačky jsou samozřejmost.
I tak to může být utrpení.
I kdyby Tesla stála 3M, nemám s tím problém.
Policista musí budit respekt. Když přijedete v trabantu, tak respekt ztratíte dřív než vystoupíte z vozu.
Služby policie jsou k nezaplacení.
Jako mladej puberťák jsem měl jiné názory.
Ale co mám rodinu to vnímám úplně jinak.
Rovnat do latě fetny a ochlasty. Na to bych já koule neměl.
20. 11. 2024, 17:29 editováno autorem komentáře
Zrovna Tesla je na tu jejich hlidkovou cinnost, kdy si zajedou na pole a spi v aute s nastartovanym motorem lepsi.
V tesle se energie spotrebuje na ohrev kabiny, ve spalovaku odejde nemala cast tepla vyfukem
Prostě kupujeme to co se vyplatí, elektromobil se ukázal jako nejlepší volba pro náš nepřetržitý provoz na tísňové lince. Jak po stránce spolehlivosti, tak ekonomiky. To co uvádíte se do zadání veřejné soutěže jako parametr jen špatně uvádí.
U nás MěstaPo jezdí auty za 600 tisíc, pokud se správně pamatuju. Dovybavení na "policejní standardy" stálo dalších 300 tisíc. Ta Tesla musí tedy vyjít na nějakých 1,6 milionu minimálně.
Ekonomicky to moc smysl nedává.
U té kii měla stát přestavba 150 a ceník mluví o 1,1M pořizovací ceně, jestli dostali dotaci i na ni jsem nepostřehl. Asi jim ta úspora (kterou já odhaduji na 100k/rok) při jejich použití v kalkulaci vychází i při ceně vyšší o 400k (uvádějí 1M po odečtení dotace)
Mě to nevychází, tak zatím kupují ICE, hlavně i proto, že mi stačí menší auto (kde ten rozdíl je mnohem větší a ty levnější jsou opravdu jen do města) a jezdím docela často dlouhé trasy. Na 200-300km/den po městě bych to BEV asi zvolil taky.
Ještě doplňuji že úspora 100 tis / ročně je z celku, tedy TCO nákladů za necelé 4 roky provozu a nájezdu na 220 000km. Prostě úspora za životní cyklus EV x TDI u nás za necelé 4 roky, necelý 400tis = 100k ročně
Prostě teď jdeme do o něco lepšího auta než bylo teď a před tím. Škoda Octavia III TDI a teď KIA e-Niro.
Na auto máme běžné cca 1mil Kč. Teď se zvolil příplatek 190 000 za provedení 4x4 a jsem za to rád.
Dotace od MŽP je 300tis.
Tedy bez vybavení auto za 1 021 700 Kč
Ekonomicky to proti TDI dává úplně, naše zkušenosti hovoří jasně, prostě se EV do našeho provozu vyplatí.
Předpokládám že levnější kousky od jiných výrobců budou mít třeba malou baterií, absenci 4x4 nebo budou příliš malé... takže nějaká extrémní úspora při volbě jiné značky by se nekonala, pokud by nějaké zvýhodnění nenabídl přímo prodejce.
Tohle použití bev mi přijde smysluplné (nebo pošta, taxi, rozvážkové služby po městě...)
Na privátní použití to bohužel chce hodně nadšení/peněz/vlastní fve a ideálně vše najednou... Pokud tedy nekouká po nějaké vyšší třídě, kde se už ty ceny srovnaly...
A kolik by podle tebe měli investovat do auta? Máš vůbec představu na kolik vyjde taková škodovka v plné výbavě?
Taky neschvaluji dotace na cokoliv, ale když už tady jsou, je povinností dobrého hospodáře je využít. A já věřím, že si spočítali, že řekněme za plánovaných 10 let provozu se elektroauto zadotované krajem pro město vyplatí. Pokud vím jsou tam ještě úlevy na daních, pojištění, dálničních známkách a na nějaký čas výhodné tarify na nabíjení...
Jen teda nechápu investici do auta pofidérní americké značky, která ani u nás nemá oficiálního dealera a servis a jde tak jistě o překup ze zahraničí.
Evidentně jste nikdy nařídil pořádný auto.
Jinak by jste neplácal takový kraviny.
Doporučuji testovací jízdu.
A zjistíte, že policisté ji nutně potřebují.
Tak to se omlouvám za urážky.
Nicméně tu testovací jízdu doporučuji.
Ovládá se to jednodušeji než dětské autíčko na pouti.
A jede to líp než Porsche.
Klobouk dolů za omluvu, to se jen tak nevidí.
EV zvažuji, ale ještě doufám, že mi tři čtyři roky staré auto vydrží. Snad budou ceny přijatelnější. Naštěstí najezdím hodně pod 10 tisíc KM ročně, tak nepotřebuji žádné žihadlo. Vlastně by mi stačilo něco jako Dacia Spring.
Při takovém nájezdu to úplně smysl nemá, pokud berete jako primární hledisko ekonomiku,
Mě se líbí R5, ale než bude hotový dům tak nemám kde nabíjet, firmy kam jezdím také na to úplně připravené nejsou a hotýlky kde meškám také úplně ne...
I kdyby ta infrastruktura byla lepší, tak návratnost za 200kkm mě nepřesvědčí, muselo by to být do 5 let, co si auto v poslední době nechávám.
Tady co jsem četl najedou 50kkm za rok minimálně a 90% korzováním po městě, to pak se proti oktávě zaplatí i ta kára za mega, když ušetří +-100k ročně za palivo a servis... Za mě to je modelový případ kde by bev mělo být používáno.
Servis Kia tě s EV oholí úplně stejně jako u ICE. A u Tesly je to jen o tom, že jednou to auto téměř jistě někdo zboří, nebo se rozpadne kvůli nájezdu, a pak se ty úspory rázem ztratí.
Model S je znam problemy a je hodne majitelu, co to porad vozi do servisu na opravy. O modelu 3/Y a novych S/X zatim moc infa o poruchovosti neni, ale da se predpokladat, ze se to bude zlepsovat (cti: prezije to zaruku bez velkych oprav)
Moje auto má 14 let. Dvojková oktavie ve skvělém stavu. Bez auta být nechci. Ale nájezd mám malý. Uvažuji, že za tři čtyři roky koupím lehce jeté elektro (najetých +-50 tisíc). Bydlím v bytě, ale několik nabíjecích stanic mám v okolí. Možná bude možnost v práci a sem tam to píchnu v Glóbusu, pořeším nákupy atd... a bude
PS: R5 bude v hledáčku
18. 11. 2024, 10:50 editováno autorem komentáře
On ale reaguje na to vase stupidni
"Máš vůbec představu na kolik vyjde taková škodovka v plné výbavě?"
Zajímalo by mně teda v jakém služebním autě jezdíte a jestli máte představu o jeho ceně, když se pohoršujete nad cenou 1milion.
Jen připomínám, že poměrně nedávno PČR nakoupila téměř 300 vozů Škoda Kodiaq v plné luxusní výbavě včetně koženého volantu a podobně - jeden kus za téměř 1,6milionu (v době kdy základní verze stála 1milion).
pamatuju ty Mondea 220ST který kupovali ze 60% slevou nebo kolik, taky měli kožený sedačky a všichni se mohli posrat, přitom cena byla úplně někde jinde, než dneska. jako dát za škodovku 1,6mega je fakt overkill sorry jako. zas takovej zázrak to není
Zajímavý názor, ale opak je pravdou. Investice do nového vozu je opodstatněná. Vzhledem k tomu, že Městská policie Tábor má tísňovou linku s NONSTOP provozem je odpovídající vůz potřebný. Tesla Y v tomhle ohledu bude velký pomocník pro naše hlídky.
A jaké tedy jsou úspory z reálných dat té kii za "palivo" a rozdíly v ceně servisních smluv proti oktávce, nebo co jste používali dříve?
Můj odhad byl tak 100k/rok při vašem způsobu provozování.
Já příznivcem bev nejsem tak jako vy, ale na poskakování po městě s nájezdem aspoň 100km/den mi bev vychází jako rozumná volba, to jestli potřebujete Teslu nechám na jiných ;)
pokud má dům kde sídlí městapo solární panely na střeše, tak je to velmi zajímavé z pohledu úspory za palivo.
Nejvíc se mi ale líbí ta názorová gymnastika libtardů, kteří křičí: "zachraňmě planetu elektrickýma autíčkama, které nebudou produkovat CO2 !!!
Ale nesmí to být Muskova Tesla, protože Musk zastavil jednostrannou cenzuru na Twitru a my jsme tak přišli o síť kde jsme mohli lhát o našem pokrytectví!"