Jeho tvrzení se jal vyvracet Albert Penello z Microsoftu. Rozdíl prý není zdaleka takový, jak by se podle srovnání hardwarových parametrů mohlo zdát, v žádném případě to nejsou desítky procent a jak Xbox, tak Playstation budou mít dobře vypadající hry. V reakci na to sepsal Adrian Chmielarz pár odstavců o tom, jak to chodí při vývoji her na konzole. Ať už stojíte na té či oné straně barikády, rozhodně je to zajímavé čtení. V plném znení ji najdete na fóru NeoGAF, my nabízíme stručné shrnutí.
Ano, Playstation 4 je během vývoje multiplatformních o 50 % rychlejší. To ovšem vůbec nelze chápat tak, že hry budou na konzoli od Sony vypadat lépe. Herní studia totiž nechtějí, aby mezi různými verzemi jedné hry byly výrazné rozdíly. Znamená to tedy, že hra bude ušita na míru Xboxu One a na Playstation 4 ledabyle portována, čímž jeho potenciál zůstane nevyužitý? Vývojáři prý takto nepřemýšlí. Běžný postup bude nejspíš takový, že hardware obou konzolí se využije naplno, ale verzi pro slabší hardware budou vývojáři déle optimalizovat, aby hra vypadala na obou strojích stejně.
Ve výsledku je tedy výkonnostní náskok Playstationu 4, ať už je jakýkoliv, bezpředmětný. Že na hardware tolik nezáleží, dokazují také exkluzivní tituly. Playstation 3 je lepší v některých oblastech, celkově výkonnější konzolí je ale podle Chmielarze Xbox 360. Přesto za nejlépe vypadají hru na konzolích této generace považuje The Last of Us, titul exkluzivně vyvinutý pro papírově slabší PS3.