Qualcomm nyní odhalil vlastní
zařízení nazvané Snapdragon VR820 (zřejmě podle toho, že jej pohání
Snapragon
820). To má dvě úlohy – bude jednak referenčním
návrhem pro implementaci brýlí s tímto čipem, kterým by
Qualcomm chtěl dát příklad dalším výrobcům, zároveň však
má jít o běžný komerční produkt, který se bude dát
normálně koupit, čímž začíná být zajímavý i pro nás.
VR820 svým Snapdragonem 820
(s grafikou Adreno 530) živí dvojici displejů typu AMOLED,
které jsou oddělené pro každé oko a mají 1440 × 1440
bodů. Rozlišení je tedy poměrně dobré (jen nevím, zda jde
o RGB pixely, nebo matrici Pentile), ovšem přístroj bude mít
nižší obnovovací frekvenci: jen 70 Hz, zatímco Rift a Vive
nabízejí 90 Hz. Díky okamžité odezvě panelů by prý VR820
měly mít zpoždění mezi vstupem a zobrazením jen 18 ms.
Snímání pohybu je realizováno
gyroskopem, magnetometry, akcelerometrem a navíc dvěma čelními
kamerami, které mají snímat trojrozměrný pohyb vůči okolí
i rotace ve třech osách. Lze je také využít ke snímání
pohybu rukou a dovolují i vytvoření rozšířené
reality (AR), tedy proložení obrazu z kamer do zorného pole
s VR elementy. Funkcí, kterou konkurence zatím nemá, je pak
přítomnost kamer uvnitř brýlí, které detekují směr pohledu
očí. To kromě využití pro ovládání umožňuje také zvýšit
výkon pomocí tzv. Foveated Renderingu, kdy se pozorované místo
v zorném poli vykresluje s maximální kvalitou
a periferní oblasti se sníženou.
Headset by měl běžet na operačním
systému Android a samozřejmě je plně autonomní, jelikož
výpočetní hardware má integrován. Výdrž na baterie má při
používání byt údajně „pár hodin“. Výkon by údajně měl
být o něco vyšší než má Snapdragon 820 v tabletech
nebo mobilech díky lepšímu chlazení a vyšší kapacitě
akumulátoru.
Podle Qualcommu se má VR820 začít
prodávat v příštím čtvrtletí a odvozená zařízení
dalších firem by na sebe neměla nechat čekat příliš dlouho.
Cenu zatím neznáme, údajně ale mělo být řečeno, že by mohla
být „podobná ceně výkonného tabletu“.
Vzhledem k výkonu mobilních čipů
ARM a omezením daným spotřebou autonomního headsetu je
jasné, že na tomto zařízení nebudou moci běžet srovnatelně
náročné hry jako na brýlích poháněných highendovým (nebo
i jen mainstreamovým) herním PC. Využitelné by však kromě
her se sníženými výpočetními požadavky mohly být pro řadu
dalších neherních aplikací, nebo pro 360° video, což je jedna
z aplikací, na které Qualcomm výslovně láká.
Zdroje: PC
Perspective, The
Tech Report, Qualcomm