Dobre neni, ze ji prodala tak levne, ale za stavajici situace uz neni velky rozdil mezi mobilnimi a desktopovymi GPU, Radeony by klidne mohli byt v mobilnich cipech, tak jak to udelala nvidia. Konkurence je ale obrovska a firma s tak vyraznymi problemy se musi soutredit na to co umi, dobit zpet ztracene pozice a v dobe kdyz vyrazne vydelava muze investovat jinam.
Do ted musela AMD investovat prevazne do RD, zen + GCN+ architektury, obavam se ze na nic vic by nemeli prachy. Mobilni divizi ale prodali vysoce pod cenou, stejne jako draze koupili ATI. Nicmene pres problemy jsou na x86 trhu v nejlepsi pozici a pro svoje SoC nemaji prakticky konkurenta, z toho musi do budoucna tezit predevsim.
Do aut se tlaci mnoho hracu a pro mnoho znich to muze byt potencionalne ztratove, staci se podivat na nvidia a jeji tegra, ktera mela vydelavat dnes 50% prijmu cele firmy.
Byla to vůbec "mobilní divize"? Formálně asi ani ne, ty tiskovky z té doby mluví o "teams working on mobile technologies" a "mobile technology assets". IIRC ATi nemělo nic ve smyslu mobilních SoC, nemohlo tím tedy nějak zachytit tu vlnu mobilních ARMů v telefonech rozhodně to není tak, že by teď sami mohli mít trh Snapdragonů pro sebe, kdyby si tehdy ty technologie nechali.
Šlo myslím vyloženě jenom o GPU/display bloky, které si od nich někdo mohl licencovat. Možná se toho zbavili proto, že tušili, že v tom byznysu to není taky úplně snadné, jak zjistila později Nvidia, a ten trh pevně drží Mali a PowerVR. Myslím, že to od nich předtím Qualcomm licencoval, takže nějaká revenue z toho byla, ale taky museli vrážet peníze do vývoje, keré se jen z licencí Qualcommu nemuseli vacet. A s omezenými investicemi kvůli nízkému počtu platících klientů zase ta technologie mohla rychle zastarat a ztratit i toho jednoho klienta ve prospěch Mali/PowerVR. Takže ten prodej pozdějšího Adrena Qualcommu nemusel být tak krátkozrakej, jak to třeba vypadá.
Tegra ale měla vydělávat těch 50% v mobilní sféře a ne v automotive. Jak to nakonec dopadne, se teprve ukáže, nicméně v rámci automotive se Tegra již nyní nachází v cca 5-8 mil. aut s jistými dodávkami pro dalších min. 20 mil. Tegry v autech používá např. Audi (modely jako Q7 mají až 4 Tegry) a Tesla.