Qualcomm našel způsob, jak postupně zlepšovat grafický výkon mobilních zařízení. Včera během představení nových Snapdragonů 865 a 765(G) totiž nenápadně prozradil, že v budoucnu začne pravidelně vydávat nové grafické ovladače. Ty by mohly naučit GPU novým funkcím, případně díky různým optimalizacím zvyšovat výkon, jako to známe se světa počítačů.
Vylepšovat ovladače může již dnes, v praxi to ale znamená, že by musel vydat nový SoC kernel, který pošle výrobcům zařízení, jež by museli vydat novou verzi celého systému. A to je na Androidu velký problém, protože aktualizace systému prochází několika úrovněmi, stojí čas i peníze, a výrobci nemají v úmyslu tuhle proceduru podstupovat moc často.
Qualcomm však ve spolupráci s Googlem vymyslel způsob, že ovladače GPU půjde aktualizovat přes Play Store jako běžnou aplikaci. Před vydáním ji ještě bude muset otestovat a schválit výrobce mobilu, ale celkový postup by měl být mnohem rychlejší a jednodušší než teď.
Tato funkce má nejspíš souvislost se snahou Googlu modularizovat Android tak, aby se jednotlivé kousky mohly vyvíjet a aktualizovat nezávisle na zbytku systém. Jeho nejnovější projekt, jenž oddělí linuxové jádro systému právě od modulů s ovladači, se ale teprve připravuje a jeho nasazení jsme rozhodně nečekali tak brzy. Qualcomm nicméně naznačuje, že by Android 11 mohl přinést velkou změnu oproti současnému paradigmatu.
Firma nicméně detaily tají. Redaktoři Android Police pouze zjistili, že aktualizovatelné ovladače budou dostupné jen u Snapdragonů 865 a 765(G) a také všech novějších čipech, do starších SoC se nedostanou.
Vyvíjet hry pro Android každopádně bude zase o něco větší divočina. Už dnes musí studia myslet na desítky různých hardwarových konfigurací. Každý větší výrobce navíc nabízí nějaký „turbo mód“ zlepšující výkon či zkracující latence u konkrétní her. A nakonec ještě pro jednotlivé tituly nejspíš budou vznikat optimalizované ovladače, jako to známe ze světa GeForce Experience a Radeon Software Adrenalinu.