70 FPS v Doomu na nastavení 4K/Ultra
Už během včerejška se objevilo ">toto
video, na němž má být počítač obsahující Radeon s čipem
Vega 10, an spouští letos vydaný Doom v rozlišení 4K (3840
× 2160 bodů), údajně na nastavení Ultra IQ. Nemáme sice
konkrétní údaje o sestavě a také je problém v tom,
že výkon závisí od toho, jaká scéna je ve hře zobrazena,
nicméně toto demo už dává určitou představu o výkonu
karty v této hře. Na videu je totiž patrné počítadlo
snímků za vteřinu, které se v exteriérové scéně pohybuje
okolo 68–72 FPS. Na jiné interiérové to zdá se bylo o něco
méně, máme snímky s ukazující 66 FPS.
Tento výkon by měl nový highendový
Radeon zařadit někam zhruba k GeForce GTX 1080, ovšem těžko
říct, jestli nad, nebo pod a jaký rozdíl bude. Neznáme
přesnou zprůměrovanou hodnotu FPS a také nemáme výsledky
GeForce pro identickou scénu a pohyby. Důležité je, že
vykreslování běží nad API Vulkan, nikoliv přes OpenGL, což by
mělo AMD dávat výhodu, pokud se nemýlím. Radeonům v Doomu
svědčil
Vulkan více v době uvedení, což zdá se ještě stále
trvá.
První předváděčka Radeonu s čipem Vega 10 (Zdroj: PCGamesHardware)
Zatím neuvedená karta byla na
předváděčce držena mimo oči zvědavců, skříň měla dokonce
zalepené různé průduchy i záslepku s konektory –
na té jsou však vidět dva DisplayPorty v malém provedení,
což by znamenalo, že karta má možná víc než čtyři výstupy
(v druhém patře ale žádný není). AMD například mini
DisplayPorty používalo v minulosti u grafik série
„Eyefinity“, kde díky nim na jednu záslepku namačkalo šest
portů. Je možné, že páska má utajit nějakou novotu na
záslepce, což by mohlo být SuperMHL
(asi málo pravděpodobné) nebo USB typu C (to už víc), ale
také třeba nějaké ovládací tlačítko.
Záslepka s konektory, vidět jsou Mini DisplayPorty. Že by páska schovávala USB typu C? (Zdroj: Hardware.fr)
Zatímco pro Radeon s Vegou 10
fotku nemáme, objevil se alespoň snímek Radeonu Instinct MI25
s tímto GPU. Ten potvrzuje, že karta je dvouslotová a vzdor
použití pamětí HBM2 má poměrně dlouhé PCB, delší než
Radeon Instinct MI6 s Polarisem 10 a GDDR5 (který je
mimochodem jednoslotový). Je však potvrzeno, že MI25 je
jednočipová karta. Na desce by teoreticky mohly být i nějaké
další komponenty. Hodně zajímavé by asi bylo místo pro paměti
DDR4, ale pro velmi zajímavou možnost, že by Vega 10 podporovala
více úrovní RAM s HBM2 jako cache, zatím nejsou žádné
podklady.
Radeon Instinct MI25 a jednoslotový MI6 (Zdroj: SemiAccurate)
Vega 10 má 8 GB paměti, zřejmě
2048bitovou sběrnici
Na druhou stranu již máme potvrzeno,
že Radeon na bázi Vegy 10 má skutečně PCI ID 687F:C1, takže
únik
benchmarku v Ashes of the Singularity je zřejmě legitimní.
Němečtí novináři z webů Golem a PCGamesHardware také
na snímcích ukázali, že karta má dle statistik v Doomu 8 GB
paměti a ComputerBase od jednoho ze zaměstnanců údajně
získalo informaci, že propustnost je 512 GB/s – což by
patrně znamenalo použití dvou čipů HBM2 na taktu 2,0 GHz
efektivně a tudíž jen 2048bitovou sběrnici (informace
odhalené před časem webem VideoCardz by se tedy nemýlily).
První předváděčka Radeonu s čipem Vega 10 (Zdroj: PCGamesHardware)
„Koduriho kostka“
Na veřejnost ale vyplavala ještě
jedna velice zajímavá věc. Raja Koduri ukázal novinářům
„kostku“ složenou ze čtyř kompaktních modulů Vega 10 (celkově by tedy měla mít výkon 100 TFLOPS v FP16). Toto
provedení má malou desku jen s GPU a pamětmi na
interposeru a napájecími obvody okolo, což se celé s trochou
tolerance vejde do velké dlaně. Toho provedení je podobné
kompaktním
modulům Tesla P100 od Nvidie a bude tedy asi také určené
pro velké nahuštění GPU do serverů. Toto provedení Vegy má být
určené pro strojové učení, takže bude asi také spadat pod řadu
Radeon Instinct.
Kostka z kompaktních modulů s GPU Vega 10 pro strojové učení (Zdroj: HardwareLuxx)
AMD ovšem zdá se hodlá použít
takového kostkové 3D uspořádání, které by teoreticky mohlo
umožňovat do serveru napráskat více GPU, než při jejich sázení
vede sebe do plochy. Fotky bohužel nejsou příliš kvalitní, zdá
se ale, že GPU jsou osazena směrem dovnitř a možná se tak
počítá se společným tunelovým chladičem (něco jako má Apple
u svého „odpadkového koše“ Mac Pro). Toto uspořádání
je také možná výhodnější pro propojovací logiku, údajně je
totiž použito speciální rozhraní. Teoreticky by mohlo jít
o sběrnici GMI, která je integrovaná v procesorech
s architekturou Zen a umožňovala by přímou a možná
i koherentní komunikaci s CPU. Jak bude přesně kostka
připojena k základní desce, ale z fotografií není
jasné.