Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Radeonů RX Vega prý může být nedostatek do října. Pouzdření GPU a HBM2 dělá problémy. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.

  • Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví.
  • 25. 8. 2017 22:36

    Maudit (neregistrovaný)

    Absolutni propustnost neni zas tak dulezite cislo. Daleko dulezitejsi je latence pri plneni bufferu nebo lokalni cache pro jednu vypocetni jednotku (nebo sadu jednotek). U GCN, alespon u generaci pred Vegou (a mozna i u Vegy), bylo potreba dotahnout cela data pro danou cast pipeline. Rasterizace neprobihala po malych blocich, ale v jednom velkem. Nvidia ale diky svemu novemu rasterizeru (od generace Maxwell), zpracovava data v malych blocich. Diky tomu tak muze nacist data pro jednu vypocetni jednotku (nebo sadu jednotek) a ta/ty pak muzou okamzite zacit pracovat, zatimco se zacnou nacitat data pro dalsi jednotku (a tak porad dokola). Data jsou tak rozlozena na mnohem mensi (a snaze zvladnutelne) kousky. A diky tomu se stava nejdulezitejsi prave to, jak rychle/s jakou odezvou, dokaze pametovy system plnit ty male kousky aby byly stale vyuzite. GDDR5X s mnohem mensi sbernici, zato ale s mnohem vyssi frekvenci, na tom muze byt ve vysledku lepe.

    U GCN musi vypocetni bloky cekat, nez prijdou kompletni data. A tady dost mozna lezi kamen urazu v tragicke efektivite GCN (a pokud to AMD u Vegy nezvladlo dostatecne dobre, tak i tam).

    To je vec, ktera nedochazi nekterym "expertum" (DD, Soucek), co se snazi tvrdit, jak je sirka sbernice super dulezita. Neni. Vubec. Jenze to jsou lidi bez technickeho vzdelani, kteri to asi ani pochopit nemuzou. Clovek by jim to ale nemel tak zrat.