jina vypadá to že i Intel se vydá cestou čipletových/MCM GPU :
https://wccftech.com/next-gen-intel-arc-gaming-gpu-to-utilize-multi-chiplet-design/
@Nomad: mohl ale spíše jen teoreticky. Navrhovat konkrétní čip pro dva různé procesy zbytečně zvyšuje náklady, takže to bude opravdu tak jak je uváděno v článku. Výpočetní čipy u MCM GPU budou vyráběny 5nm a IO čip s Infinity Cache propojovací aktivní vrstvou budou vyráběny 6nm.
AMD u větších čipů generace RDNA 3 neumístí Infinity Cache do jednoho čipletu s logikou, ale do samostatného křemíku (nebo samostatných kousků křemíku), které budou sloužit jako datové projky mezi čiplety s logikou.
https://videocardz.com/newz/amd-latest-gpu-chiplet-patent-reveals-plans-for-active-bridge-chiplet-with-integrated-cache
to by ses musel přestěhovat na servery typu "anandtech", recenze, review a podobně ... všechny "cnews" servery fungují na tomhle principu a 99% lidem to nevadí, naopak ...
abys nechápal špatně, nikam tě neposílám, myslím to v dobrém, musíš se s tímhle smířit, nebo jen nečíst tyhle články ...
Jenže ten trend je dnes opačný - jede se na výkon a spotřeba je druhořadá. Hlavně, že máme čísla v nějaké syntetice a můžeme se popleskávat po zádech. Ten spotřebou rozumný segment se dnes prakticky nevyrábí, protože tam nejsou marže.
Já osobně jsem rád za konzole, které se dají i sehnat za normální ceny. Hraní na PC jsem dávno opustil a boje Chujanga a Delisy o bohatství mě nezajímají. Pro běžný život stačí kdejake iGPU nebo APU. v laptopu.