Na začátku jste reflexivně postavili základnu a začali těžit rudu. Nic není zadarmo a za vyrobené vojáky se musí platit. Kasárna totiž fungují spíše jako placená porodnice. Vybudujete tedy armádu a zaútočíte na nepřítele, jenže ten je více než připraven.
Staré dobré mamutí tanky
Jednotky je potřeba budovat s rozmyslem. Narazit s hloučkem pěšáků na plamenomet věští jatka a přiblížit se k Teslově transformátoru znamená instantní smrt. Každá ze stran má své výhody a nevýhody. Sovětské jednotky jsou odolné, ale pomalejší. Spojenci zase mnoho nevydrží a na zničení ruského Mamooth tanku spotřebují několik svých, ale jsou rychlejší a technologicky vepředu.
Hru oživují i speciální jednotky. Spojenci mají špióna, zloděje a místo Ramba něžnou Tanyu. U Sovětů jsou oblíbení protipěchotní psy (schopní špióna vyčmuchat) a plamenometníci. G. I. Joeové mají opravdu těžký (a krátký) život.
Vynikajícím zpestřením jsou letecké a námořní jednotky. Američani jsou vybaveni několika útočnými loděmi, ale jediným vrtulníkem Apache, zatímco Sověti mají Migy a ve svých ponorkách vládnou pod hladinou.
Zákeřný útok
je nejlepší obrana
Pokud si nepostavíte dobrou protileteckou obranu, je pracně budovaná armáda po několika náletech v troskách. A pokud nehlídáte i tu zapadlou pláž na druhém konci mapy, nepřítel se tam s několika tanky vylodí a máte o zábavu postaráno - znamená to rychle vyrobit aspoň několik pěšáků, kteří půjdou na jistou smrt a protivníka zdrží do návratu vaší artilerie.
Jednotlivé mise jsou proloženy hranými videosekvencemi, takže celá hra vypadá trochu jako film s nádhernou hudbou od Franka Klepackého. První dva Red Alerty si rád zahraji i dnes, další díly již tak povedené nebyly.
Cena | zdarma |
Autor | Westwood Studios |
Command & Conquer: Red Alert |
---|