Reklama na internetu dohání tu v tisku. Loni v Česku inzerenti utratili 15 miliard

Sdílet

 Autor: Redakce

Zhruba pětinu inzerce v Česku má na svědomí internet, vyplývá to z výzkumu agentura PPM Factum, kterou si nechalo zpracovat Sdružení pro internetový rozvoj. Inzerenti loni na webu utratili 15 miliard korun, o 4,2 % více než v předchozím roce. Letos se čeká ještě vyšší 11% nárůst. Mezi mediatypy celkově vede televize s 35,5 miliardy korun a tisk, který loni zaznamenal 17,9 miliardy korun. Inzerce v rádiu činil 6,4 miliardy a outdoorová reklama 4,8 miliardy.

Internetová reklama v roce 2015
Internetová reklama v roce 2015

Nejvíce peněz na internetu se protočí v bannerové reklamě, jejíž objem činil 6,65 miliardy korun. Do vyhledávačů inzerenti nasypali 3,66 miliardy, obsahových sítí 2,19 miliardy a videoreklamy 1,09 miliardy korun. Těsně pod miliardou měla katalogová reklama. PR články, mobilní reklama a RTB měly shodně okolo 200 milionů korun.

 

Bannerové a katalogové reklamy si meziročně pohoršily. Nejvyšší růst zaznamenala RTB (120%) a inzerce v obsahových sítích (39%). Více než 20% nárůst rozpočtů měla také video, mobilní a SMS/MMS reklama. Detailnější výsledky najdete na stránkách SPIRu.