Reklamní systém AdMob pod dlaždicemi nefunguje, Google nezvládl komunikaci

20. 5. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Jak zlikvidovat potenciálně zajímavý konkurenční produkt hned v zárodku? Někdo stačí dělat velmi málo, případně dokonce nedělat nic, jak dokázal Google v souvislosti s Windows Phone. Stačí neposkytovat aplikace, ukončit podporu protokolu EAS nebo nepovolit používání YouTube. Další problém hlásí vývojáři aplikací, kteří využívají reklamní systém AdMob.

Řada vývojářů si na Google Groups stěžuje na to, že od 5. května (případně později) se zásadním způsobem snížil počet úspěšně zobrazených reklam. Tzv. fill rate se některým snížila z 99 % na mrzkých 7 %. S tím nevyhnutelně souvisí propad příjmů, což je hlavní dopad na vývojáře. Google se zatím k problému nevyjádřil a vývojáři si stěžují na nereagující podporu.

 

Může jít o obyčejnou chybu, takové věci se stávají. Později to také Google potvrdil a řekl, že pracuje na nápravě situace. Toto sdělení je k nalezení na Twitteru a pochází z 19. května. Minimálně můžeme konstatovat, že není v pořádku, aby firma nekomunikovala po tak dlouhou dobu, protože pro vývojáře je každý den kritický.

ICTS24

Nepřekvapivě vedle toho začaly vznikat konspirační teorie, že se jedná o další aktivitu Googlu, kdy hází klacky pod nohy Microsoftu. Ten nedávno odhalil plán, jak snadno převést aplikace z Androidu do Windows 10. Další kolo nekonečného souboje se nepochybně blíží. Vývojáři každopádně mohou využít reklamní systém Pubcenter od samotného redmondského giganta.

Zdroj: Google Groups via Windows Central 1 | 2