Řada vývojářů si na Google Groups stěžuje na to, že od 5. května (případně později) se zásadním způsobem snížil počet úspěšně zobrazených reklam. Tzv. fill rate se některým snížila z 99 % na mrzkých 7 %. S tím nevyhnutelně souvisí propad příjmů, což je hlavní dopad na vývojáře. Google se zatím k problému nevyjádřil a vývojáři si stěžují na nereagující podporu.
Může jít o obyčejnou chybu, takové věci se stávají. Později to také Google potvrdil a řekl, že pracuje na nápravě situace. Toto sdělení je k nalezení na Twitteru a pochází z 19. května. Minimálně můžeme konstatovat, že není v pořádku, aby firma nekomunikovala po tak dlouhou dobu, protože pro vývojáře je každý den kritický.
Nepřekvapivě vedle toho začaly vznikat konspirační teorie, že se jedná o další aktivitu Googlu, kdy hází klacky pod nohy Microsoftu. Ten nedávno odhalil plán, jak snadno převést aplikace z Androidu do Windows 10. Další kolo nekonečného souboje se nepochybně blíží. Vývojáři každopádně mohou využít reklamní systém Pubcenter od samotného redmondského giganta.
Zdroj: Google Groups via Windows Central 1 | 2