Řeč tváří
Hlavních prezentací se chopili čelní představitelé společnosti. Hlavním jazykem byla samozřejmě angličtina, různých přízvuků jsme si ale užili dostatek.
Gianfranco Lanci, President
Jim Wong, Senior Corporate VP Acer Group, President of IT Business Group
Gianpierro Morbello, Corporate VP Marketing & Brand Acer Group
Všichni tři po skončení prezentací odpovídali na často vlezlé dotazy přítomných novinářů
Řeč hardwaru
Kromě mnoha a mnoha slov a vět věnovaných směrování trhu, chování a tužbám uživatelů a podobných byznysovým záležitostem, jsme se dočkali i toho nejpodstatnějšího: rozluštění a vysvětlení hádanky několika značek pod křídly Acer Group. Vysvětlení bylo barvité a rozvláčně v kostce se ale dá shrnout takto:
- Značka Acer se bude soustředit na produkt střední třídy a produkty obsahující nejmodernější technologie.
- Pohlcené značky Packard Bell a Gateway budou produkovat přístroje, které jsou stylové a sází na design.
- značka Emachines je určena pro nejlevnější přístroj pro nejméně náročné uživatele.
Co se týče obou "stylových" dvojčat, spočívá jejich rozdíl v geografickém nasazení. Produkty vyvíjené jako Gateway najdete na americkém kontinetu, Packard Bell míří do Evropy. Nepůjde ale v žádném případě o shodné přístroje, rozdíly v designu a pojetí můžete ostatně posoudit sami.
Dvojka elegánů s "evropskou" značkou Packard Bell zaujme například kruhovým touchpadadem.
Zástupce značky Gateway kontruje oranžově podsvícenou klávesnicí.
Co se technických parametrů týče, několikrát zaznělo, že výkony dnešních počítačů a ceny komponent definitivně změnily trh. Počítač už jeho budoucí uživatelé nevybírají v drtivé většině podle parametrů a čísel, ale podle vzhledu, rozměrů, sympatií ...
Vražedně vyhlížející oranžový Predátor v podaní Aceru vs. kubistické tvary Packard Bell vs. elegantní křivky v designu notebooku Gateway
Nezapomnělo se ani na vzrůstající trend mininotebooků/netbooků. I podle představ Aceru jde o přístroje, které jsou "druhým" počítačem svého majitele. Na stolním PC nebo notebooku se obsah vyrábí, na netbooku spíše konzumuje.
Rodinka netbooků Acer Aspire One - všimněte si zvláště vydařené zlatohnědé a růžové verze. * Svůj mininotebook bude mít i Packard Bell, nese jméno Nebo.
Acer chce udávat i trend stolních počítačů. Ty by se měly stát skutečně "stolními" a je tedy potřeba přestěhovat je ze zaprášených podlah o patro výš. K tomu musí být samozřejmě malé, tiché a nepříliš horké.
V popředí tradiční pracovní stanice, v pozadí malý stolní počítač pro trochu běžnější uživatele. Obojí pod křídly Aceru. * Levný a přitom malý stolní počítač nabízí i Emachines.
Značky, které budou zajímat evropské uživatele. Klasická řada Aceru jen postupně opouští ty úplně nejlevnější kousky.Packard Bell nabízí stylové počítače i notebooky (o prodeji v ČR zatím není rozhodnuto). Emachines jsou prostě levné - notebooky jsou těžší a tlustší, nicméně poměr cena/výkon bude výborný.
Řeč čísel
Z desítek (a možná stovek) prezentačních obrazovek se na přítomné novináře valily vlny čísel, grafů, předpovědí a jiných informací. Zde několik zajímavých (omluvte kvalitu, jde o odfocená plátna vznášející se nad našimi hlavami):
Jak je vidět, růst prodejů stolních počítačů je minimální, jsou i období, ve kterých dokonce dojde k poklesu. Notebooků a příbuzným mobilním přístrojům se naopak daří neuvěřitelně skvěle, růst o třetinu by potěšil jakékoliv odvětví. *
Dva světy. Na jedné straně stolní počítače (které se zmenší a dostanou monitory se "skutečným" 16:9), na druhé notebooky a jiné mobilitky.
Asi nejpřehlednější vyjádření toho, jak jsou jednotlivé značky skupiny Acer zaměřeny.
Pohled na americký herní trh. PC není zdaleka mrtvé - pokud se započítají i občasní hráči, konzolové hraní je stále v minoritě.
Takto vidí Acer svoje uživatele. Pro různé skupiny připravuje různé produkty.