Můžete mně prosím vysvětlit: "chce Sony už od začátku integrovat procesor a grafické jádro do jednoho čipu. Na první pohled se to může zdát jako šílenost"
a
"AMD jako jediné umí zabudovat procesor a grafické jádro do jednoho čipu"
jsem po ránu úplně mimo že si myslím, že to má intel u SB a IB taky?
Dále pak nechápu: "Rambus tentokrát ostrouhal a Playstation 4 ponese 4 GB paměti GDDR5"
GDDR5 je grafická RAM ne snad? a 4GB je jako málo?
Prosím o vysvětlení, jelikož tohle teda nepobírám :D
http://www.rambus.com/us/news/press_releases/2006/061130.html
pokud bude v PS4 APU čip, tak paměti budou určitě DDR3 sdílené s procesorem, jako v PC. Leda že by měla grafická část něco jako 4GB GDDDR5 sideport, což se mi jeví jako nesmysl......
Přijde mi to dnes už celkem logické, že použili osmijádrové CPU (nějaké jadérko sežere případné pohybové ovládání, ale i tak...), i tu architekturu bych pochopil, ale 1,6GHz? Jsem opravdu zvědavý jak se budou chovat porty z takových strojů. Osobně bych byl rád kdyby to dopadlo jako např. s Metro 2033 a Rage, kde i k nadupané grafice stačí slabé (v single i multithreadu) CPU, protože grafika se většinou mění snadněji než CPU (+většinou deska a RAM). CPU bude potřeba silnější jen v multithreadu což je jedině dobře kvůli spotřebě CPU a chudákům majitelům notebooků, kam je efektivnější (z hlediska nárůstu výkonu při stejné nebo nižší spotřebě) narvat nízkotaktované čtyřjádro než vysokotaktované dvoujádro. Říkám to pořád, že nejeefektivnější cesta k vyššímu výkonu na křemíku vede zatím jen skrze navyšování počtu jader a adekvátní podpoře v SW. Aspoň nebudou vznikat single thread zrůdy jako WoT...
A vy snad máte nějaké oficiální podklady pro to, že k x86 CPU by nemělo být možné dát jiné paměti než DDR? Vždyť už vám bylo řečeno, že to s tím vůbec nesouvisí, a že x86 CPU ve své historii používaly mnoho druhů pamětí.
Ale pokud trváte na důkazu, tak Larrabee/Knigts něco ve formě karty do PCIe má taky jednotky arch. x86 a má paměti GDDRx.
Ty čipy jsou i tak dělané na míru, tak co? Nestandardní paměťový řadič by nebyl nic divného. AMD dělá řadiče GDDR5 pro Radeony, takže je možné, že adaptovali stávající design. Navíc čert ví, jestli třeba podobné řadiče nechystají do budoucích APU (buď jako sideport, alternativu Intelovského Crystalwellu, nebo...)
Nedokážu si moc představit osm pomalejších jader, ale možná že to je prostě sázka do příštích let. A vývojáři se možná konečně naučí programovat vícevláknově i hry, takže na tom dost vydělají i desktopáři. Pak se ale nabízí otázka: Když to poběží na Jaguaru, bude to mít dostatek výkonu pro emulaci starších konzolí? Nepředpokládám, že za minulostí udělají tlustou čáru. V případě Xboxu bychom ještě mohli spekulovat, jestli to prostě nebude jen optimalizované PC s Windows 8 (stejný kernel u má i Win RT a WP8, takže by to dávalo smysl). A budou pak hry z X360 nějakým hackem fungovat i na desktopu?
jeste prihodim jednu spekulaci, Sony si jiste nepohrby serii GT, a pokud je me znamo, vyvoj dalsiho dilu jiz temer prez rok bezi, a docela bych se divil kdyby nebyli starsi dily zpetne kompatibilni i pro PS4, tedy je otazka zvladne Jaguar+CNG grafika takovou hordu alf nejen ve scene vedle sebe, ale i za sebou?, s tim maj totiz na desktopu problem i nejvykonnejsi grafiky a pocitalo se tam prave s vyhodou cellu kteremu to slo krasne od trandiku :))
kdo nekdy mel moznost videt jejich model co posilaj externistum jako ukazku, tak tam je temer vse resene prave alfama a to hned treba na 3-5 vrstvach mapingu, tedy neco s cim si i dnes horko tezko na jednom modelu poradi HD7970 nebo i GTX680 (Nvidiim tohle jde o chlup lepe, ale ne zas o moc)
nebudem tu spekulovat ci to bude taka pamat alebo taka a s takym radicim co bude pozitivum /teda ak to bude x86 based/ je ,ze sa zjednodusi programovanie pre PS/Xbox ako niekto pisal vyssie bude jednoduchsi port pre PC a co je najhlavnejsie tak sa ozivy PC scena ktora uz niekolko rokov stagnuje ak neupada. toto bude hlavny prinos nextgen konzol pre PC hranie. tak sa mozem len modlit aby prichod novych konzol bol co najrychlejsi.
"Co se operační paměti týče, Rambus tentokrát ostrouhal a Playstation 4 ponese 4 GB paměti GDDR5. To je poměrně málo a vývojáři nepochybně narazí na limit kvality textur a vzdálenosti, na jakou je možné je vykreslovat. Díky tomu, že operační systém nevyvíjí Microsoft, si tento z paměti ukrojí pouze kolem jednoho gigabajtu"
Nevím teda ale ve Vámi uváděném zdroji Eurogamer.net je psáno, že z tych 4GB bude natvrdo 512MB rezervováno pro OS. Takže pro hru zbývá 3,5GB a pokud navíc půjde skutečně o rychlé GDDR5 tak si nemyslím, že by mnělo jít o nějakou velkou brzdu. V každém případě jsem nepochopil spekulacím na VG247, kde přisuzují 1GB pro OS u Sony a neuvěřitelných 3GB u MS. Co by to byl proboha za OS který by zabral 3GB v operační paměti. To by museli být naprostí blázni u MS, něco takového stvořit. Už ten 1GB se mně nechce věřit. Jde o jednoduché, specifické a dosti "hloupé" OS.
Opravdu s takovou mám strach, že z toho vzniknou složité (a tím pádem poruchové) systémy, které uplně popřou původní myšllenku konzole jakožto jednoduchého jednoúčelového zařízení. S takovou začínám čím dál tím víc fandit Steamu s jejich Steam Boxu a vůbec jejich aktivitám na Linux platformně.
jenže si nejsem jistý jestli v kombinaci s x86 CPU lze vůbec paměti typu GDDR 5 použít. Přece jenom v předchozím X-boxu, který jste citoval bylo zcela jiné CPU.... Kdyby to totiž bylo až tak jednoduché, tak máme základní desky pro APU Trinity s GDDR5 pamětmi (které jsou mimochodem i dost levné) a nemusíme tady řešit problém propustnosti dvoukanálového DDR3 řadiče ....
To nie je vôbec v podobnom duchu podľa mňa. ;) Ja nemám pocit, že by celý x86 trh čakal, v pohode si vystačí aj dnes s DDR3. Jasné, APU, ale AMD nie je v pozícii aby začali tlačiť niečo nové, bola by to nízko-objemová výroba a preto drahá. Ostatne, v CPU vždy (ak sa dobre pamätám) prechádzali na nové pamäte až po Inteli, kedy to začala byť masová záležitosť a nie exkluzívna. Možno v tých DDR4 bude niečo čo GDDR5 nemajú a výrobcovia CPU to požadujú, možno GDDR5 nie sú vhodné na výrobu modulov, ale len priame spojenie kvôli kratším dráham (to by sa v PC v jeho momentálnej podobe nehodilo). Možností je dosť. Ja sa pýtam prečo práve x86 CPU má mať problém s GDDR5. Rozumej: Ja si tiež nie som istý či to ide, ale zatiaľ nič neindikuje opak.
ne, ja prave celou dobu tvrdim, ze si myslim, ze to neni mozne, nikoliv ze to tak je. To jini tady obhajuji neco jako fakt a hotovou vec. A btw Xeon Phi je vlastne GPU s deaktivovanymi grafickymy obvody (texturovaci jednotky,atd.)
a nevim, kde berete tu jistotu, ze to se soucasnymi x86 procesory nesouvisi ? jestlize se nekdo rozhodne pouzivat soucasnou CPU architekturu napr v konzoli nebo v cemkoliv jinem, tak musi akceptovat soucasne pouzivane standarty v teto oblasti a ty mluvi jasne. Nikdo nebude kvuli nakladum predelavat pametove radice v CPU, protoze by to znamenalo pridavne naklady a nikdo nebude riskovat pripadnou nekompatibilitu..
Z technického hlediska dnešní doby na poli PC to mížná vypadá až směšně.
Podívejte se na věc ale z pohledu marketingu (neboť TEN má ten vůdčí motiv) - potřebujete výrobně levný stroj s jasně danou specifikací hardwaru a zajištěnou programátorskou základu + báchorky o green technologii (malá spotřeba).
Z toho logicky vychází, že tam žádné I7ky s HD7970 nebudou, protože to je jasně proti výše popsané filozofii.
Jestliže oba výrobci vsázejí na prakticky totožná CPU jádra, určitě mají došlápnuté na vývojářské portfolio, které začíná tvořit hry ve stylu multithreadu a určitě mají dobře spočítané, že to bude dost dobře stačit.
Co mě trochu vrtá hlavou je otázka toho dual stylu - 2x4 jádra CPU na APU platformě, to znamená i dual GPU?