Po válce na Ukrajině se Rusko bude dávat desítky let ekonomicky dohromady, jestli se náhodou nerozpadne. Na modernizaci polovodičového průmyslu nebudou mít finanční ani lidské zdroje, protože Rubl je měna s fiktivním kurzem a schopní lidé trvale odchází do zahraničí za lepším. Stačí se podívat na katastrofy posledních let:
1) T14 Armata vhodná pouze na přehlídky.
2) Kamaz nakupuje kabiny, motory, řídící elektroniku a další sofistikovanější díly ze zahraničí.
3) SSJ-100 na předváděcím letu narazil a zabil celou posádku, kvůli šetření není instalován systém nouzového vypouštění paliva a proto po nouzovém přistání na letišti s plnými nádržemi uhořela polovina cestujících, zahraniční aerolinky toto letadlo nechtějí kvůli nedostupnosti náhradních dílů.
4) Díky sankcím se snaží obnovit výrobu zastaralého Il-96.
5) SU-57 měl původně konkurovat F-22, ta se ale už vyřazuje a F-35 je nasazená ve stovkách exemplářů. Indie z projektu vycouvala.
6) Admirál Kuzněcov se projel do Sýrie, ale po návratu musel do doků na opravy, kde se vzňal a napůl potopil. Hantýrkou pojišťoven jasná totálka
7) Hlavní loď Černomořské flotily Moskva nesoucí protiraketový deštník, a ochraňující i okolní lodě, byla zasažena dvěma raketami a potopena.
8) Test hypersonické rakety zamořil radioaktivitou oblast Bílého moře a o "dlouhodobém" uskladnění jaderných reaktorů z ponorek na dně Barentsova moře ani nemluvě.
A toto je jen špička ledovce z mediálně známých kauz. Chudoba většiny, neexistující střední vrstva a několik málo oligarchů nemohou vést k vytvoření ekonomicky vyspělé prosperující společnosti.