Poznámka k článku:
"tato technologie bude dostupná exkluzivně jen majitelům nové generaci grafik s architekturou Ada Lovelace. Mělo by to být proto, že jejich čtvrtá generace Tensor jader má speciální akcelerátor pro techniku Optical Flow (Ada Optical Flow Accelerator), který není ve starších generacích."
Optical Flow Accelerator existuje v Nvidia GPU již od Turingu, ale v Ada je výrazně rychlejší a lepší viz https://twitter.com/ctnzr/status/1572330879372136449
Jako hezky, ale vzhledem k cenam, ktere NVidie nasadila si myslim, ze pokud budou grafiky od AMD jen o trochu levnejsi, tak jim dam prednost a na DLSS kaslu.
NVidia ty ceny jednoznacne prepalila, AMD ma velkou sanci. Pokud udelaji nejakou highend grafiku pod 25K, tak neni moc co resit. Ikdyz teda lidi, co nemaji na PC sto a vic her, tak i tak asi budou zvazovat koupi konzole, protoze proste se to dneska jedoznacne vyplati.
Steam pridal "Motion Smoothing" do SteamVR pred rokom ci dvoma a musim povedat ze to bolo hrozne. Aj ked VR je specificka oblast kedze kazde oko vidi iny obraz (takze aj "ine artefakty"). Mozno pri normalnych hrach to nebude az take zle....
Kazdopadne davat to do benchmarkov ako zvysenie vykonu mi pride dost odveci.
Inak "Motion Smoothing" na druhej strane pozuvam pri vsetkych videach (cez SVP software) kde mi tie artefakty az tak nevadia a ta plynulost za to stoji (tych 23fps pri videach mi pride zalostne malo).
Technologie zajímavá ale stavěná primárně pro pomalou scénu a taky bude záležet kolik fps máte v základu.
Při 60 snímcích +50% domyšlených snímcích tam budou vidět vady.
Ale při 240 snímcích kdy ten obraz je sám o sobě už tak rychlý a přidáte k nim třeba zase 50% extrapolovanych, by se takové vady uz mohly v té rychlosti začít ztrácet.
Navíc pokud bude mít grafika dostatečně velkou zásobu reálných snímků, tak o to přesnější mohou být ty extrapolované, viz článek....
A jsou hry kde to fakt ničemu vadit nebude. V kombinaci s lidmi jako já, kteří hrají třeba ETS2, DayZ, StarCitizen.... a chtějí i v takových titulech mít max. FPS při nejvyšších detailech, nějaké duchy sem tam překousnou,
Pak už záleží na uživateli a jeho preferencích, co jeho oko dokáže zachytit a a jestli raději sníží DLSS 3.0 na nižší stupeň
Nicméně i kdyby se DLSS 3.0 úplně vypnuli, tak dvojnásobný nárůst výkonu bude i tak pořád dobrý, doba kdy byl výkon jen 1,2x násobku předchozí generace, je naštěstí pryč.
Ale těch 400-500% výkonu bych v některých hrách chtěl vidět , možná je AI trénovaná právě na těchto titulech když si Nvidia tak moc věří ukázat takový obraz
Dlss 3.0 vypadá jako blbinka, prostě do dlss ještě nakombinoval "motion smoothing" který mají televize minimálně 10 let a každý doporučuje to vypnout protože obraz pak vypadá divně.
Na hry je to ještě větší nesmysl protože sice třeba hra která běžela na 100fps poběží s dlss 3.0 na 300fps ale latence bude jak při hraní na 90fps bez dlss.