Český internet se včera bavil nad novým logem pořadu Sama doma. Dnes již existuje pouze na screenshotech, případně webových archivech, Česká televize dvojsmyslnou variantu nahradila za tu méně vtipnou.
Podle tiskového oddělení ČT nešlo o záměr. Pro televizniweb.cz uvedlo, že „Pořad Sama doma nemění svůj název, ani dramaturgii. Jakkoli by podle reakcí na sítích měl formát s názvem Sado doma hodně potenciálních fanoušků. K chybě došlo při překlápění loga na nový web iVysílání, chyba je napravena a na webu už najdete logo, které se, snad, dá číst jen jedním jednoznačným způsobem…,“
Pořad Sama doma vysílá Česká televize od roku 1998. Za dobu vysílání se v něm vystřídalo již 27 moderátorek.
Nyní používané logo je prakticky stejné, jaké pořad měl v listopadu. Vypadá to, že v České televizi měl pouze grafik špatný den, nebo si zkusil guerillově zahrát na vtipálka. Nebo v tom dvojsmysl nikdo neviděl. Jenže celé to nakonec možná bude povedený virál přímo od České televize.
Pokud by si nyní někdo registroval internetovou doménu sadomama.cz, mohla by mu z hlediska seo přinést návštěvnost. Jenže tahle doména byla registrovaná již v polovině listopadu. A registrovala si ji právě Česká televize, v pátek 12. listopadu odpoledne. Na tuto skutečnost upozornil na Twitteru Tomáš Pflanzer.
Na tuto doménu jsme se České televize zeptali a jakmile dostaneme odpověď, článek aktualizujeme.
Filip Platoš nám k tomu zaslal následující vyjádření: „Dvakrát jsme vstoupili do stejné řeky. Dvouznačné logo vzniklo při finalizaci designu nového iVysílání v půlce listopadu, jeho „možnosti“ byly odhaleny a z opatrnosti jsme tehdy registrovali i doménu. A přestože bylo nahrazeno logem standardním, souhrou chyb se opět dostalo na frontend. Kdyby to byl virál a záměr, byli bychom raději…“
https://twitter.com/CzechTV/status/1468159821266530309
V tomto kontextu nelze nevzpomenout původní logo z počátku pořadu, zde třeba ve verzi z České sody.