Zkušenost jasně praví, že nová technologie se může masově prosadit až ve chvíli, kdy je i čistě ekonomicky výhodnější než starší. Pokud není, tak může být tak maximálně pro okrajovou skupinu enthusiastic uživatelů.
A tak to je s HBM/2. Technologicky je to zajímavý pokrok, ale prostě starší technologie GDDR je schopná produkovat levnější paměti o stejném výkonu a stále se také vyvíjet, takže HBM teď v mainstreamu nemá moc šanci. Tím pádem se ukázal jako správný přístup Nvidie, která má aktuálně HMB2 jen v GP100 a Teslách, kde se výrobní náklady neřeší, a pro běžné uživatele má daleko ekonomičtější řešení.
AMD u mě má rozhodně plus, že to s HBM zkusilo, ale holt to byla špatná volba. To, že Vega 10 nemá plnou 4096 sběrnici jasně ukazuje, že AMD muselo stejně nějakým zůsobem šetřit, ale udělali to tak, že pohřbili i onu možnou výhodu, kterou by za plné sběrnici Vega měla v paměťové propustnosti.