Samsung začal vyměňovat Galaxy Note 7 i u nás. Jak poznat kus, který „nevybouchne“?

21. 9. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Premiéra nejvybavenějšího telefonu se Samsungu nepovedla. Korejský výrobce poslal na trh smartphony s vadným akumulátorem, který může v řadě případů při nabíjení vybuchnout. O problému se ví od začátku, Samsung jej hned začal řešit, ale případy, kdy telefon zapálil auto nebo způsobil jiné pohromy, byly v médiích hlasitější.

Výrobce bude výměnný program stát asi miliardu dolarů. Akcie firmy kvůli kauze klesly o více než 20 miliard dolarů. Uživatele nemusí finanční situace firma řešit, důležité je, aby dostali fungující produkt. Jak tedy bude probíhat výměna u stávajících majitelů?

Zelená ikonka bezpečných modelů
Zelená ikonka bezpečných modelů 

Samsung doporučuje, aby dříve zakoupené telefony lidé přestali používat, vypnuli a zavolali na zákaznickou linku s číslem 800 726 786, kde s nimi výrobce domluví, co dál. Výměna zařízení probíhá od 19. září, telefon lze reklamovat i přímo u prodejce. Od 21. září, tedy ode dneška, dostanou současná zařízení softwarovou aktualizaci, která majitele telefonů upozorní na výměnu a vypnutí. Zároveň bude telefon nastaven tak, aby se dobíjel jen do 60 % kapacitu akumulátoru.

Nové GN7 mají čtvercovou značku na štítku
Nové GN7 mají čtvercovou značku na štítku

Nové a bezpečné telefony pak poznáte podle zelené ikonky akumulátoru. Ta se zobrazí v horní liště telefonu, na pohotovostní obrazovce (režim always on) a v dialogu pro vypnutí telefonu. Běžně je ikonka bílá, u nových kusů bude vždy zelená. Google to standardně zakazuje (všechny ikonky v liště musí být bílé), ale podle Android Authority dostal zvláštní povolení.

Všechny informace o výměnném programu najdete na stránce samsung.com/cz/note7exchange.

ICTS24

 

Zdroj: Samsung