Hlavní navigace

Názor k článku Sapphire RX 7900 XT Pulse: Slabší ray tracing, ale bez něj se cenově srovnatelná GeForce ve hrách nechytá od RedMaX - Na druhou stranu princip vývoje PC her se...

  • 1. 5. 2023 10:02

    RedMaX

    Na druhou stranu princip vývoje PC her se za těch 10 let nezměnil nebo jen velmi málo. Na fullHD stačilo 2GB a posléze 4GB VRAM, další paměť se přidávala proto, že se začalo zvyšovat rozlišení, ve kterém byly textury produkovány. 8GB VRAM stačí na QHD a 11GB VRAM na 4K.
    Ano, uznávám tvůj postoj, že je ti teoretická rovina prd platná, pokud chceš hrát zabugovanou hru, která po sobě paměť nečistí a proto potřebuje té VRAM víc, ale takových her moc není a obvykle je časem vývojáři opraví. I oni chtějí co nejširší publikum.

    Co se teda změnilo? Přišlo RT, jakmile zapneš RT a začneš sledovat dráhu světla, musíš mít v paměti připravených mnohem víc objektů k vykreslení.
    Na druhou stranu ta technika je náročná i na výkon čipu, takže ano, nedostatek VRAM nemůže scénu vykreslit vůbec, ale pokud máš jen nutné minimum, stačí to, protože čip na víc stejně výkon nemá.
    Zase už dnes víme, že s příchodem PT (dnes snad pouze Cyberpunk a ještě s DLSS) bude hůř a paměťové nároky zase stoupnou, ale stejně to musí jít ruku v ruce s výkonovými nároky, takže to, že se NVidia se svýma grafikama pohybuje na hranici nutného minima zase tak nevadí.

    Tím ale neříkám, že NVidia nejsou šmejdi, protože dávají svým marketingem hráčům najevo, že u nich narozdíl od AMD, mohou počítat s pokročilejším RT, ale skutečnost je taková, že nemohou.

    Ve výsledku na AMD grafice máš jenom základní RT a odpovídající spíš přehnané a nevyužitelné množství VRAM, na NVidia grafice si můžeš dát taky jenom základní RT, protože na to inzerované pokročilé nemáš dost VRAM.

    Na 8GB grafikách teda vypneš RT a hraješ a budeš hrát ještě dlouho úplně v pohodě. Teda za předpokladu, že ty hry vývojáři nebudou nějak extrémně kurv...