Nový reklamní systém Google pojmenoval jako Sdílená doporučení. Jak to bude fungovat? Pokud se vás líbí některá z internetových reklam Googlu, a označíte jí tedy tlačítkem +1, vaši přátelé u reklamy uvidí, že ji doporučujete. To samé se bude týkat například nákupu hudby v obchodě Play Music nebo vámi psaných recenzí u podniků a restaurací. Když napíšete pochvalnou recenzi na guláš v restauraci ABC a někdo z vašich blízkých bude tuto restauraci hledat, díky vám uvidí, že se tam vaří dobře.
Sdílená doporučení ve vyhledávači produktů
Sdílená doporučení vylepší cílení reklam, protože Google předpokládá, že přátelé na vaši radu dají. Doporučení protknou všechny online služby Googlu včetně vyhledávání, map nebo obchodu Play. A kdo jsou to ti vaši přátelé? No přece všichni, s kým skrz Google+ sdílíte obsah. Pokud vše hodnotíte a píšete veřejně, pak se vaše doporučení mohou zobrazit u všech uživatelů sítě. Pokud cílíte jen na konkrétní kruhy, pak je uvidí jen ony.
Sdílená doporučení v obecném vyhledávači
Pokud se vám nový systém Googlu nelíbí, nemusíte jej používat. Na této adrese můžete doporučování zrušit. U osob mladších než 18 let je Google vypne automaticky. Mladiství ale uvidí doporučení ostatních. Google také připomíná, že si na této stránce můžete upravit profil a zájmy, podle nichž vám bude reklamy vybírat. Sdílená doporučení se mimochodem týkají i stránek na G+, i jejich názvy a profilové fotky se mohou objevit v reklamách.
Novinka je na jednu stranu hodně neškodná, zvlášť když ji nemusíte používat, ale vše nasvědčuje k tomu, že vás bude Google ještě více nutit k přihlašování. Pro anonymní (nepřihlášené) uživatele vyhledávače nebo map totiž doporučení od přátel logicky fungovat nebude. Google ale teoreticky může vzít v potaz reference „důležitých“ lidí ze sítě Google+.