Ceny velmi slušné, jen je škoda, že u Ryzenu obecně strop taktů na těch cca. 4,0-4,1GHz a není tam prostor to třeba na vodě alespoň vytáhnout někam kolem 4,5GHz - v takovém případě by to byl skutečně drtivý zabiják Intelu. Takto pořád mají 7600K a 7700K svoje kouzlo.
Přesto Intel bude muset hodně rychle přidávat jádra, jinak mu ujede vlak. A to časem nejen u náročných profi aplikací, ale i u her, které už se na využití všech 6-8 jader určitě budou vyvíjet.
Zásadní otázka teď je, jestli Coffee Lake bude, nebo nebude opravdu silná odpověď na Ryzen 5 (tzn. jestli dokáže zachovat takty Kaby Lake u šestijader a jestli i5 dostane HT).
Teda to je dost mirne napsany clanek. Ja se teda do tech recenzi podival, hlavne techPowerUp clanek jsem prosel dukladne, a Ryzen 5 je teda dost spatny. Ne ze jen ve hrach - ve vetsine testu je horsi, nez sronatelne nacenene CPU of Intelu. Jen bacha - na tecPowerUp je lepsi vysledek vzdycky smerem dolu v grafu - nektere testy ukazuji u Ryzenu vyssi hodnotu, treba v sekundach, ale to znamena, ze dokonceni testu na Ryzenu trvalo dele, nez na Intelu.
Tady je proste videt to, co jsem rikal uz pri vydani nejvyssich modelu Ryzenu - tezi jen z poctu jader, ne z jejich architektury. Jakmile se pocet jader srovnava s Intelem, Ryzen vyznamne pokulhava. A ta spotreba v porovnani s Intelem je naprosto absurdni - v Prime95 ma Ryzen 6 1600X o polovinu vetsi spotrebu (49W) nez Core i5 7500!
tak som z dlhej chvíle preskúšal v hrách prehistorickú i5-3570K (default aj OC4500MHz) a "kupodivu" nijak nebrzdila grafiku (GTX1070@1440p)... čo odďaluje nákup 1600 minimálne do doby kým ceny X370 desek a pamäti nepojdu výrazne dolu (alebo jak sa predvedie intel v najbližšom roku)
...to len taká ranná streďajšia bezvýznamná informácia
No, nakonec to není takový výkonový zázrak u všech her, ale u DX12 a všeho ostatního se vyplatí proti i5. Je vidět, že už díky odladění v některých věcech překonává R7, ale také kvůli základnímu taktu. A naopak kvůli taktům není Ryzen výkonnější než konkurence. Otázkou je, zda to s Intelem nějakým zásadním způsobem hne nebo to budou mít dál na háku.
Specielne pro Hnizda, ktery neuznava youtube "nymandy". Doporuceni Cpu od Computerbase..jeden ze 2 nejvetsich pnline magazinu v nemecku
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https://www.computerbase.de/thema/prozessor/rangliste/%23abschnitt_prozessorenbestenliste_nach_preis
Ps: urcite ale bud budou podplaceni AMD, potazmo taky nepochopili ze rozhoduje single vykon, potazmo vlastne neumi ani ty testy delat, proste dalsi "nymandi" :))
Souhlasím s tím, že problém AMD stále zůstalo, že nedokáže u žádného modelu nabídnout takové takty/jednojádrové výkony jako Intel. Ryzeny sice v tuto chvíli vytvořily zdatnou konkurenci, protože už jen streameři a lidi co dělají s videem, tak je budou nakupovat, nemluvě o profi grafice, apod. Přesto ryzí hráči tvoří obrovský trh (i já se k nim řadím) a ti na Ryzen pohlíží stále s určitou nedůvěrou a mají k tomu dobré důvody.
Takže Ryzen se sice teď asi docela chytí, ale bude tak trochu vydán na milost a nemilost odpovědi od Intelu, která může být docela drtivá, pokud si "team blue" opravdu za poslední roky vytvořil určité "rezervy", které teď může začít využívat.
Otázkou do větší budoucnosti pak je, jak bude v AMD probíhat vývoj dále a jestli konečně budou schopni kontinuálně nabízet lepší a lepší generace - v tom případě mají slušnou šanci se i finančně celkem zachránit.
Pokud to ale bude jak posledně a za nějaký 4 roky budou vydávat X-tou generaci Ryzenu s minimálními zlepšeními a Intel opět uteče, tak to pro ně bude zlé.
Ono totiž jeden fakt je, že Ryzen je fenomenální posun ve výkonu oproti starým 32nm CPU, ale druhý fakt je právě to, jak zastaralá a špatně udělaná minulá technologie byla, když potřebovali fenomenální posun k dohnání Intelu.
"Jakmile se pocet jader srovnava s Intelem, Ryzen vyznamne pokulhava." - s tím se dá naprosto souhlasit. Ale intel sám vytvořil Ryzenu prostor svou cenovou politikou. Ve chvíli kdy šestijádra od Intelu stojí 14-18,5k a od AMD teď 6,6-7,6k, a osmijádro od Intelu 30k a od AMD 10-14k, tak přestože výkon Intelových variant je o dost lepší, tak AMD si dost zákanzíků najde - ty co využívají všechna jádra (a těch už není tak málo) a zároveň nepotřebují ten TOP výkon od Intelu.
A je asi všem jasné, že 6900K nemá 3x vyšší výrobní náklady než 7700K, jen prostě Intel využíval dlouhodobě monopol v tomto segmentu.
Proto říkám, že Intel určitě má možnost prodej Ryzenů svými dalšími generacemi hodně zničit, jen by prostě musel přistoupit na lepší poměr cena/výkon. A na to jestli by se mu to vyplatilo tady odpověď nenajdeme, to musí posoudit oni že. :D
Maudite a ktery z tech testu ti tak spatne vychazi? Kde presne je ten problem?
Je treba se v testech naucit trochu cist mezi radky. To ze ve spouste tech testu vychazi taktovana i3 treba lip nez i5 preci znamena jen jedno, ze to jsou 1-2 core testy. To ale neznamena, ze v dane oblasti nenajdes multicore testy, kde to bude vypadat o dost jinak. Krome toho je dobre se divat, co je realny prinos testu. Delam treba s wordem x let a nikdy by mne nenapadlo, ze ma smysl v nem neco testovat. Jeste bych to chapal treba u Excellu, kde se da neco vytvorit. Webovych testy jsou kategorie sama pro sebe., jejiz vysledky v praxi jsou takrka rovny nule, protoze se ty rozdily nedaji poznat. Uplne opacne je to ale u videa editingu a konverzi, Tam ten rozdil sakra poznas. To stejne plati pro hry, byt ne tak markantne, To stejne plati pro multitasking. Trend jde a pujde do multicore a vicethreadu at chces nebo nechces. Pokud nekdo neprijde s necim prevratnym, tak single vykon poroste pomalu. Tudiz jediny opravdovy rust vykonu je to rozhodit na vic threadu.
A jeste k te spotrebe :))
"A ta spotreba v porovnani s Intelem je naprosto absurdni – v Prime95 ma Ryzen 6 1600X o polovinu vetsi spotrebu (49W) nez Core i5 7500!" .. samozrejme, ze bude mit vetsi spotrebu, je to umela MAX spotreba pro 12 threadu a ne pro 4! Ten vykon toho procesoru bude taky v aplikaci, ktera tech 12 threadu dokaze vyuzit uplne jinde. Viz Cinebench 607 (7500) vs 1254 (1600x), coz je vice je 2x vetsi vykon. Tudize pokud ta spotreba zustane o 50% vetsi, tak je efektivita 1600x daleko lepsi nez 7500 ve skutecnosti! ;)
Jedine, kde ma KabyLake navrh je spotreba v idle, ta je lepsi.
Čtyřjádrové dostupné CPU nastupovaly (Q6600 Q1/2007) akorát v době zpracovávání FullHD obsahu (AVCHD H.264 jaro/2007). K výraznému nástupu zpracování 4K/HEVC v oblasti HomeVideo zatím nedošlo, přesto se dá předpokládat že 6+ core CPU na tom budou lépe. Počítač si dnes proti minulosti pořizujeme na delší dobu, tak proč dopředu nepočítat s náročnějšími úlohami v budoucnu.
Hnizdo, mne by zajímalo co mas za práci?
Nejlepší bude, když si fakt koupis i3 7530. Ma to skvělý single thread, můžeš to OC a nějaka slaba CPU se zbytečný počtem jader jako 6800 nebo 6900 té vůbec nemusí zajímat. Pak můžeš svuj boj proti Ryzen rozšířit o boj proti multi jadrum od Intelu, proto že v profi sféře budou podávat slabší výkon ;)
s tím se naprosto nedá souhlasit. Významně určitě nepokulhává. Ostatně jsou to začátky nové architektury, nelze očekávat vše tak vyoptimalizované jako na dlouhé roky vypracovávané Core. Je to předěl jako měl Intel mezi P4 a Core2Duo. Prakticky vše je dnes dělané na míru Intel procesorům a to se nezmění přes noc. A i na to si vede RyZen hodně dobře. Už v těchto novějších testech si mnohdy 1600X vede na stejném taktu lépe než ve starších 1800X. Takže pokroky jsou velké a ukazuje se že uvedení bylo poměrně uspěchané a ani výrobci desek nečekali takovou sensaci.
Intel drží ten TOP výkon díky vyšším taktům z lepší výroby. Ale v reálu osmijádro vs osmijádro je to hodně vyrovnané, protože ani Intel moc nejde přes ty 4Ghz.
Kam ten Intel za poslední cca 4 roky utekl? Největší devíza Intelu spočívala ve výrobě kdy měl o proti AMD výhodu v méně nanometrech. Pravda ale je i vtom že AMD to Intelu usnadnilo minulou generací CPU, kdy opustilo efektivitu na MHz a vrhlo se na vysoké frekvence, ač věděli jak si Intel s P4 nabyl hubu. Díky Samsungu a Global kam přešel vývoj z IBM to už Intel nebude mít tak snadné. pokud jde o výrobní procesy. Nechci být prorokem, ale dle mého zlaté časy Intelu skončily. To ovšem neznamená že by díky výrobním kapacitám nebyl dále hegemonem na X86 trhu. Jen tuším že marše z prodeje a tedy zisk z výroby CPU půjde níž než byly až dosud akcionáři zvyklí.
"Trend jde a pujde do multicore a vicethreadu at chces nebo nechces. "
Jak dlouho jsou tu dostupne sestia vicejadrove modely? Zmenil se trend - tedy smerovani majoritniho sw, nebo her? Ne. Treba AAA her, ktere viditelne benefituji z dnesnich sestijader napocitas na prstech jedne triprste ruky.
" Tudiz jediny opravdovy rust vykonu je to rozhodit na vic threadu." Pokud to jde. A ono to v drtive vetsine pripadu nejde. Pokud to slo, uz to je.
Predstava, ze vsechny ukoly skaluji s vice jadry, je silne naivni. Tak to v realu neni a neni to tak ani u spousty her. Uz jsem to tu psal nekolikrat a vy amateri jste to asi stale nepochopili - https://en.wikipedia.org/wiki/Amdahl%27s_law
Vytvarite iluzi uzitecnosti vice jader v obecnem pouziti, coz ve vysledku jedine AMD poskodi. Vsichni budou ocekavat skalovani vsude, ale ve spouste oblasti nikdy neprijde a ve vysledku z toho bude kritika AMD. De fakto slibujete ostatnim, jak za nejaky casu bude vykon jinde a tihle uzivatele pak budou nastvani.
Tady se opět vracíme k použití, které je nejzásadnější. Né každý zpracovává videa, nebo dělá profi grafiku. A kdy bude 6-8 jader opravdu zásadní výhoda ve hrách je otázka a možná v té době budou lidi co dneska kupují procesory znovu upgradovat. ;)
Takže je teď podle mě rozdělení naprosto zřejmé, hry: 7600K a 7700K, multithreading: Ryzeny, extrémně výkonné pracovní stanice: 6950X příp. Xeony. ;)
U těch Xek se to moc popohnat nedá a člověk ještě může přijít o ST výkon, ale u těch nižších modelů to pořád svůj význam má (v MT hlavně). Teda to je aspoň můj názor.
Nejvíc asi u toho osmijádra, z 3,0-3,1 na 3,8 GHz je zrychlení skoro o čtvrtinu. Ale i u těch 1400/1600 to není zanedbatelný (MT zátěž z 3,2-3,3 na 3,8 GHz je +15 %).
Pozn. I výkon více jednovláknových úloh (zkrácení celkové doby zpracování) může škálovat na více jádrech, třeba tím že se těch single-thread úloh pustí více současně.
Spatřovat všemocnou spásu ve více jádrech je asi podobně zaslepené jako popírat jejich prokazatelnou výhodu v určitých situacích.
Ať si každý zvolí co mu vyhovuje a je pokud možno se svou volbou dlouhodobě spokojen. To je nad tisíc benchmarků.
Odpovidas uplne na neco jineho. Nikdo netvrdi, ze vsechno skaluje s vicerojadry . Prave naopak a proto jsem ti psal, ze to tve negativni hodnoceni je chybne a ze stejne muzes tvrdit ze spousta i5 je na ho, protoze je i3 v sinflu da. Ano v testu na single. Tech ale bude ubivat. To ze budoucrnost je MT za tom si stojim.
Pokud by marže Intelu skutečně šly níže, tak o by pro nás zákazníky bylo výborné. Na druhou stranu právě to by určitě nerado vidělo AMD, protože jejich nížší marže jsou jejich dlouhodobý způsob prosazování se na trh.
Co se technologie týče, tak až do vydání Ryzenu neměl AMD nic lepšího než FX-9370/8370 s šíleným TDP a jak říkáte nízkou efektivitou frekvence, které nebyly schopné konkurovat ani nejvyššímu i5 modelu, pokud tedy jste nechtěli vytápění a nekašlali jste na hry, tak to mi teda přijde, že v té chvíli byl Intel dost někde jinde a AMD vůbec nebylo schopno postavit mu důstojnou konkurenci.
Teď je to úplně jinak, ale jen upozorňuji, že sice pokud AMD bude Ryzen dolaďovat a vylepšovat, tak budou určitě jeho další generace lepší, atd, ovšem jen dola´dovat ne§jde donekonečna, a z dlouhodobého hlediska bude klíčové, jestli AMD dokáže úspěšne vyvinout další architektury v budoucnu a jestli nezaspí za pár let podobně, jako tomu bylo cca. v období 2013-2016.
Kolik já už slyšel výmluv a argumentů že něco nejde, jen aby se to nemuselo řešit jinak. Argument když něco funguje, tak do toho nešťourej, je sice fajn a často má opodstatnění. To však neznamená, že to co funguje nemůže fungovat ještě lépe. Jde tu o to zafinancovat vývoj a pak se ukáže že všechno jde když se chce.
Ja myslim ze doslo, ale ne ve vsech oblastech. FX byl obecne treba na konverze videi dobry stroj. Rozhedne s lepsim pomerem vykon/cena nez intel. To byl i duvod, proc jsem treba sel do "obstarozniho" FX.
Ta architektura nebyla nikdy dotazena do konce. Udajne uz i prvni rollout 2011 byl hodne "zkraceny" a nedodelany. Po vydani revize s piledriverem pak uz se vyjma APU na tom nedelalo vubec nic.
Jinak co se tyce i3, tak dnesni i3 je uz 5 generace. Sinlge vykon je vyborny, ale v MT jej 83xx porad namaze na chleba
Beru 7700k na hrani, ty frekvence jsou tak vysoke, ze to ma svuj prinos s HT a celkove 8 Thready.
Ale Jakou ma vyhodu 7600k oproti 1600x nebo 1600? Porad to jsou jen 4 jadra a 4 thready, byt silne. Potencial do budouctna uz zadny. Her pouzivajiich MT bude pribyvat. Je to trend, ktery se v nasledujicich letech nezmeni. AAA tituly jdou z konzoli, ktere musi byt MT.
Ta R5 1600(X) CPU jsou z tohoto pohledu lepsi investice , jsou univerzalnejsi a SIngle vykon maji dostatecny. Intel desky na OC zacinaji na 3500,-, AMD na 2000,-, atd..
Jeste k tem hram... opravdu nevim, kde ma 7600k za svoji cenu smysl. Na 140fps+ hrani nema vykon ani po OC. Chybi mu HT, ktere ma 7700k. K tomu, pro vysoky OC nejspise musite udelat stejne delid, pridat vodnika. Podle mne se to nevyplati, pokud nemate neco specialniho, kde to vyuzijete za takovou namahu :)
Dobře, tak si to celé vynásob 2x :D
Jde o to, že z waferu ti vypadne X plně funkčních CCX, nějaké CCX s jedním vadným jádrem, několik se dvěma vadnými a zbytek jde asi do šrotu.
Pro R7 se použijí jen plně funkční CCX, pro R5 6c jen ty s jedním vadným jádrem a pro R3/R5 4c ty se dvěma vadnými jádry.
Vzít plně funkční CCX a dát ho do R3/R5 by bylo sice hezké, ale proč? Bylo by to plítvání dobrými CCX pro R7, když R3/R5 můžou udělat z těch horších CCX.
Rozumíme si?
I to jsou mozne duvody, proc se nektere obtizne metody neuplatni.
Takze se znovu ptam, kdyz se to dosud nevyvijelo lepe, proc si myslis, ze se to zmeni nyni? Rekneme v horizonty peti let? Kvuli platforme ktera ma nyni zastoupeni 2% a za pet let, pokud amd udrzi maximalni tempo, bude mit tak 10%? Do platformy zahrnuji jakekoliv 6ti a vicejadrove CPU vcetne intelu.
Na druhou stranu nejnovější "AAA hry" se nikdy nevyvíjí s ohledem na to jaký HW je v danou chvíli v průměru mezi lidmi, ale tak, že jsou určené pro moderní vykonné sestavy. A pokud od Coffe Lake budou základní i7 šestijádrové (a časem teba i osmijádrové) + Ryzen má ta osmijádra a šestijádra, tak v blízké době (určitě do těch 5 let) bude "výkonná herní sestava" už automaticky znamenat minimálně to šestijádro.
A vývojáři AAA titulů se tomu nepochybně budou snažit přizpůsobit a tato jádra efektivně využít, byť uznávám, že to nemusí být tak snadné.
Opet argument o MT v gondolich. Zopakuji jeste jednou. Tento argument je velmi casty a velmi lichy. Za prve, konzole maji dnes cpu vykon i3, takze vsech 7 vlaken (osme je v gondolich na system) se smestna na dve jadra i3. Za druhe, opet poukazuji na recenze, kolik aaa her dnes jednoznacne vyuzije 6+ jader? Strategie, nektere MMO, a Crysis 3 ve slavne travnate scene.
Vskutocnosti zadny trend, tedy jev postupneho nasazovani MT ve hrach, neexistuje.
Ano, mame tu argument, ze na highend hrani 140+fps R5 Ryzen preci neni. To ale neni ani 7600K! :) Oba dva cpu maji byt svazany s gpu do kategorie 1060/480. A tam nebude brzdou ani jeden, ze. Cili tento argument je tez zcela lichy a zustava cena. 7600K je sice drazsi nez 1600 bez X, ale potrebuje 3200MHz RAM a intel ne. Takze jsou na stejno.... Podle ceho se tedy budeme rozhodovat? podle zboznych prani o nejakych trendech, nebo podle dosavadniho vyvoje a soucasneho stavu, kdy je R5 sice jen o malo, ale porad o neco pomalejsi nez i5?
Hnizdo, chapate ze OS tech 7 threadu (predpokladejme pro jednoduchost, ze jich teda 7 je) "nevtesna" do 2 vlaken. On je primarne rozhodi na tolik kolik mu dovolite, pripadne je tam rozhodi OS scheduler. Idealne Vam je tedy muze rozhodit i na 7 jader. To ze to i3 bude pouzivat 2+2 je pouze jeho limitaci. Tudiz nic licheho na tom argumentu neni. To ze to i3 utahne je jedna vec. Utahne to dneska, kde mate jistotu, ze to utahne treba za 4 roky? Uz dneska dochazi u nekterych her k tomu,ze u i3 se objevuji propady. Proc asi? Samozrejme, ze engine uz dneska jsou schopny vyuzivat 6+ jader.
Jak to ze je lichy zase? 1600x je daleko silnejsi CPU obecne nez 7600k. Davat mu 3200+ pameti taky nemusite. Pokud chcete setrit, vystacite si 2666, pokud to neni primarne "high" herni pocitac.
Trendy nejsou zadna prani. Ja delam ve SW branzi 20 let. Pokud se nekde neco zmenio a vyuziva ve velkem protoze to ma smysl, tak je to prave MT.
Zbozne prani tady porad pisete vy, protoze vam Ryzen proste VADI. Jedine co nechapu je proc. Ale to je diskuse na jine tema..
PetebLazar 12.4.2017 at 20:03> Tento argument je velmi casty a velmi lichy. Za prve, konzole maji dnes cpu vykon i3, takze vsech 7 vlaken (osme je v gondolich na system) se smestna na dve jadra i3. Za druhe, opet poukazuji na recenze, kolik aaa her dnes jednoznacne vyuzije 6+ jader? Strategie, nektere MMO, a Crysis 3 ve slavne travnate scene.
"Jak dlouho jsou na trhu 6-core x86_64 včetně OC MB a 8GB DDR4 za méně než 11kKč? Právě jeden den."
Spravne. A za jak dlouho myslis, ze ho bude vlastnit podstatna cast (nerku-li vetsina) prumerne herni populace? Protoze profici a nadsenci maji hodnejadra davno...
To je v poradku. Ja nerikam, ze jej potrebujete. Kdyz dneska vystacite v budget compu s 2+2 pentiem, tak urcite vystacite i se 4C i5 jeste dlouho. Ja si jen dovolim tvrdit, ze ty enginy je umi vyuzit uz dneska. Jinak by v tech 15 hrach intelovske 6 a 8jadra tezko predstihly non OC 7700k.
https://www.computerbase.de/2017-02/cpu-skalierung-kerne-spiele-test/#abschnitt_performancerating_in_full_hd
A k tomu se naskyta otazka, proc je nevyuzit, kdyz jsou za ty stejne nebo i levnejsi penize. To je cely.
Ale klidne at si kazdy koupi co chce :)
"Jak to ze je lichy zase? 1600x je daleko silnejsi CPU obecne nez 7600k. Davat mu 3200+ pameti taky nemusite. "
Vyse dve uvedena tvrzeni nejsou dle recenzi pravdiva.
http://www.gamersnexus.net/hwreviews/2875-amd-r5-1600x-1500x-review-fading-i5-argument/page-4
A nemusis mi najednou vykat, ja ti rozhodne vykat nebudu :) Nebo skoncila smena a k PR uctu sednul nekdo jiny?
Tak proc je tedy R5 prumern pomalejsi, nez i5?
http://www.gamersnexus.net/hwreviews/2875-amd-r5-1600x-1500x-review-fading-i5-argument/page-4
For gaming, AMD ties same-priced Intel i5 CPUs in some games – like Watch Dogs 2 before OC – and is 7-15% behind in other games (7-10%, generally).
Protoze ma Ryzen ve hrach o neco nizsi IPC, nez ma Keby Lake. A mozna i ta vnitrni architektura Ryzenu neni na hry tak povedena jako Intelu. Ty ale porad nechapes, ze to neni o tom kdo je "lepsi". Ja netvrdim, ze Ryzen je lepsi na hrani. ANo nekde v nekterych hrach bude. To co je na Ryzenu zajimave, ze Ti nabizi "vice CPU" za stejnou nebo i nizsi cenu nez Intel. Je dobry ve hrach (ne excelentni jako Intel), ale dostatecne dobry a nabizi vetsi moznosti uplatneni nez Intel za stejnou cenu. Je v nem potencial. v I5kach uz zadny dalsi neni.
Neni to Cerna vs Bila, Lepsi vs Horsi..je to o tom, co ti to za dane penize nabidne a jaky je v tom potencial pro vyuziti.
Hnizdo, co pak je hra jediny program na spousteni v pocitaci? Chlape premyslej preci trosku. Zkus si treba zkonvertovat 10 dilny serial, ktery nekde stahnes v X265 kodeku do X264. A uvidis, jaky je fakticky rozdil mi silne nebo slabsi CPU. Ta doba prevodu se ti zkrati v takovem pripade s tim 6jadrem o hodiny. To je pro mne silne CPU. Intelovsky 6900k, taky neni vzdy rychlejsi nez i7700k na svych frekvencich, presto je to daleko silnejsi CPU nez 7700k.
Na Maudia a podobný trolly je škoda reagovat... Melou blbosti a hledaj blbosti jen aby mohli pohanit cokoli od AMD... Ono ano v testech na čistém OS bez daklších aplikací antivirů a pod můžou takové i3 vypadat úžasně... Vreálu je tomu ale obráceně... i3 přetížíš jak nic je to jen pouhé 2 jádro s HT... Pokud zde jsou procesory s více jádry za +- stejnou cenu pak je nesmysl jít do i3... a to hlavně nyní kdy tu jsou suprovní pentia G... za super cenu... Kčkové intely budou mít navrch to je zcela jasné ono mít strop na 4GHz nebo 5GHz je brutální rozdíl... Čistě hráč neocení výhody RYZENu. Náročnější uživatel ale 100% ano.
hlavne i3 jde pomerne lehce pretizit pod 4 jadra uz dnes v nicem nejdu.. a vyhoda FX? Ja jej streba dodnes mam a kdyz se podivam ciste na hry tak jsem si mohl dovolit na svem PC zalozit server klidne na nem hrat a mit na sebe napojenych dalsich 10 kamosu a to vse bez ztraty kyticky... (i3 uz by byla davno v haji...) To jen tak ze i ve hrach se vice jader hodi i kdyz to primo ta hra neumi vyuzit...
"Pozn. I výkon více jednovláknových úloh (zkrácení celkové doby zpracování) může škálovat na více jádrech, třeba tím že se těch single-thread úloh pustí více současně."
Co popisujete je ale definice vicevlaknove ulohy. Naopak uloha, ktera neskaluje, musi cekat na vysledek prechozich vypoctu. Jinymi slovy - i kdyby melo CPU 10 jader a 20 threadu, tak dokud se nespocita jedna uloha, budou se ostatni jadra flakat, protoze muzou pokracovat az potom, co dostanou vysledek z te jedne. U iterativnich vypoctu je tohle naprosto bezna vec. Z vaseho popipsu je ale jasne, proc vas AMD dokaze tak snadno nalakat - nerozumite te problematice.
Lidi zkuste trochu premyslet..toto je jeden priklad. To ze to neni tvuj priklad neznamena ze je jediny. Kazdy ma svuj use case. Pokud ty nevidis prinos silnejsiho cpu to je v poradku. Proste ti chybi bud zkusenost nebo opravdu nemas takovou potrebu. Potreba dneska ale neni potreba zitrka. To ale neznamena ze nemuze vzniknout. Ten vykon je potreba v momente, kdy je potreba. Kdyz jej tam mas super. Kdyz jej nemas utres. To ti potvrdi kazdy kdo s tim trosku dela a jen nevysedava v diskusich a placa teorie.
Nerozumim tomu co je "proverena platforma". To ze par mesicu ladis tu platformu, neznamena, ze na ni nemuzes delat. Vetsina useru stejne o tom nema ani paru. A jinak treba v Arm oblasti existuji nekolik plarforem...taky netvrdis, ze jen overena platforma je od Qualcomu..protoze by to byla samozrejme blbost.
@jaycop
Intel a amd jsou stejne proverne. Amd je ted nove, stejne jako prvni serie auta, proste se to jen doladuje, to ale neznamena, ze v tom nemuzes jezdit a ze si to neuzijes.
Muzes to brat tak, ze od Amd dostanes bonus v podobe dodatecneho vykonu. Intel ti ten bonus neda. Jestli ten bonus vyuzijes je na tobe.
Ale klidne si kup co sam myslis je pro tebe lepsi. Pro mne je to za ty penize jasny..
@jaycop
Dam ti jeste cenovy priklad...
Divam se po cpu s min. 6jadrem moje vyuziti. Hraji jen obcas. Intel mi nabizi 6850 + deska za cca 19000,-kc. Amd mi nabizi 1600x + deska za cca 10000,-. Rozdil 10 klacku pri vykonostni ztrate 5% v prumeru.
Za to si koupim novy zdroj, grafiku a jeste neco.
S grafikou okolo 7 tisic stejne ve hrach nepoznam vubec zadny rozdil.
Vyplati se mi Intel za tech 5% vykonu navic, kdyz to co mi nabizi amd mi staci?
Pokud uvazujes o 4jadru, ten cenovy rozdil nebude takovy, ale porad mas k dispozici bonus 2 dalsich jader.
Ale Ryzen neposkytuje vykon navic, naopak. On poskytuje jen jadra navic. A dneska se ty jadra navic uplatni jen ve video encodingu, nebo specialnich vypoctech, kompilacich kodu atd. A zacinaji se objevovat signaly, ze pod nekterymi takovymi sw podava Ryzen prekvapive spatne vysledky, takze opatrne s tim jaky vykon mas a jaky nemas, pokud se pohybujes v profi sfere. Kazdy kdo v it dela tak dlouho jako ja vi, ze profi softy jsou vybirave a updaty na ne pocertech vzacne, ne-li vazane na prachy.
@jaycop .. tady je docela zajimave video ohledne i7700k a stuttering (zamrzavani obrazu) pri GTA5 i presto, ze ma 7700k vyssi fps nez Ryzen, plynulost hry je presto lepsi na Ryzenu.
https://www.youtube.com/watch?v=11NfsMykyAk
hnizdo, ty to hodne zjednodusujes a tudiz to uz neni pravda. Zpracovavat vicero pozadavku v jednom jadre, neni to stejne, jako kdyz je rozhodis na vice jader. Ted nemlvim o vnitrni logice, jak je to zpracovavano. Staci ti jedna uloha, ktera bude narocnejsi a zaroven se ti cela fronta pozadavku zastavi, protoze to jadro bude zaneprazdnene. Vysledkem bude zpozdeni vsech ostatnich procesu a ve vysledku zpomaleni, stuterring, atd. Tohle se ti u vice jader tak jednoduse nestane, protoze v momente, kdy je jedno jadro zaneprazdnene, muze scheduler nasledujici ulohu ve fronte hodit na dalsi, atd..
Mne by fakt zajimalo, co delas za praci nebo co jsi studoval, protoze tohle jsou elementarni znalosti informatika..
hnizdo...jadro a vykon je z urciteho pohledu to stejne. Psal jsem ti to uz vyse.
Existuje Sinlge thread vykon a Multi thread vykon. Z pohledu multi thread vykonu, kazde jadro je dodatecny vykon navic. To znamena co pises je chybne. Omezeni existuje v single thread vykonu, protoze jej zjednodusene muze v danem momente zpracovavat jen jedno jadro. A single thread vykon u CPU v poslednich letech roste jen v jednotkach procent "rocne".
Pokud potrebujes jen Single vykon, porid si i3 7350 na OC a vic nepotrebujes. Vsechna ostatni CPU jsou pro tebe zbytecna. Ta i3 je ale zase pro jine ulohy nevhodna a pomala, protoze jeji MT vykon je velmi slaby v porovnani s vicejadernymi CPU.
ps: ta jadra se dnes mohou uplatnit kdekoliv. Muzes mit spusteno nekolik aplikaci na pocitaci. Otevri si 50 tabu ve firefoxu s aktivovanym java scriptem a flashem a mas hned neco, co ti tu i3 uzemni a pak si na tom spust hru a uvidis, jak se to bude courat. Ty proste stale nechapes koncept vice jader a co to prinasi. To je vsechno.
hnizdo, ty to hodne zjednodusujes a tudiz to uz neni pravda. Zpracovavat vicero pozadavku v jednom jadre, neni to stejne, jako kdyz je rozhodis na vice jader. Ted nemlvim o vnitrni logice, jak je to zpracovavano. Staci ti jedna uloha, ktera bude narocnejsi a zaroven se ti cela fronta pozadavku zastavi, protoze to jadro bude zaneprazdnene. Vysledkem bude zpozdeni vsech ostatnich procesu a ve vysledku zpomaleni, stuterring, atd. Tohle se ti u vice jader tak jednoduse nestane, protoze v momente, kdy je jedno jadro zaneprazdnene, muze scheduler nasledujici ulohu ve fronte hodit na dalsi, atd..
Mne by fakt zajimalo, co delas za praci nebo co jsi studoval, protoze tohle jsou elementarni znalosti informatika..
heh, koncept vice jader a co to prinasi, jiste :) tohle jsme uz slyseli u bulldozeru a neucinilo ho to o nic atraktivnejsim. vis proc? Nikdo nekomprimuje a soucasne hraje, protoze to bez ohledu na zatizeni jader pretizi infrastrukturu cpu natolik, ze je to nepouzitelne, a zadne dalsi vyuziti krome specialnich a specifickych aplikaci to nema. Je to pro normalni lidi na nic. K nicemu.
Takze ten tvuj "koncept" je jen marketingovy nesmysl a zustava praxe. A praxi s vyjimkou onech specifickych pripadu porad vevodi singlethread vykon a vevodit bude i nadale.
Ano, na kancl bude i3 lepsi nez ryzen, na hry i CAD bude lepsi i5/i7, jen na ty encodery a render farmy bude bezpochyby lepsi ryzen.
Proc to popirat, kdyz je to zrejme?
Argumentoval si gondolemi. V gondolich je procesorova zatez rozlozena na 7 slabych jader. Workload tedy nemuze presahnout soucet vykonu techto jader. Ovsem rozdeleni uloh takto drasticky paralelne nese znacny overhed synchronizace kauzalnich (zavislych) procesu, takze je tento proces nutne mene efektivni, nez zpracovani tech samych procesu sekvencne (plati opet pro zavisle procesy). To sice neni uplne elementarni znalost informatika, ale 4 rocnik, algoritmizace.
Takze ono to jde na PC skutecne udelat efektivneji na jednom nebo dvou silnych vlaknech, proste proto ze je mame k dispozici.
Vis ono se to v tech gondolich na 7 jader nedeli proto, ze to je efektivni a snadne, ale protoze to jinak nejde ;) Proste doby, kdy gondole byly vykonnejsi nez soudoby herni highend jsou pryc, a nastoupila doba, kdy gondole odpovida nejnizsimu PC lowendu.
To ale nenu duvod proc to mrvit stejnym zpusobem i na PC :)
k tombomino 15.4.2017 at 4:10
Uz jsem ti nekolikrat rikal, abys nepracoval s kdejakym vypotkem kazdeho noobtoobera, ktery se ti hodi.
K GTA-V udajnemu stutteringu, pravda, mozna to bude na tebe trochu slozitejsi, ale kdyz jsi hen tento informatik....
http://www.gamersnexus.net/guides/2878-gta-v-stuttering-mystery-on-i5-r5-cpus-part-2
As of now, GamersNexus believes this to be a GTA V engine (RAGE) issue, as it is reproducible in other RAGE titles. We have been slowly phasing GTA V out of our CPU reviews for that reason, as the tests simply make R5 and i5 CPUs appear like they provide significantly worse experiences than R7 and i7 CPUs, despite being completely acceptable given a framerate limit.
Proto rikam, ze musis mit metodiku, historii dat, rozumet ji a umet s ni pracovat. Jinak uvidis nejaky hezky graf, a udelas z nej scela chybne zavery.