Stoletá tradice a zkušenosti získané v celé řadě zemí napříč Evropou utvrdily vedení této švýcarské energetické společnosti v tom, že si lidé potrpí na pohodlí, úsporu času a energie, jednoduchost, férový přístup a kvalitní servis. A právě na této filozofii založili v Alpiqu podstatnou část vlastní obchodní strategie.
Na čekání ve frontě zapomeňte
Společnost v minulosti investovala nemalé finanční prostředky do vývoje příjemného zákaznického systému. V jeho důsledku se proces uzavírání smluv stal o poznání snadnějším a časově úspornějším.
„Zavedli jsme na trhu nový způsob, díky němuž chceme zákazníkům ukázat, že změna dodavatele je ve skutečnosti velice jednoduchá záležitost. Není třeba žádných dlouhých telefonátů či postávání ve frontě. Stejně tak nemusí klienti řešit ani složité vyplňování smluv a dokumentů, kterým mnohdy vlastně moc nerozumí nebo neví, co do nich uvést,“ přibližuje Radek Klouda, šéf českého Alpiqu.
A co konkrétně je při podepisování každé takové smlouvy u Alpiqu ve srovnání s ostatními dodavateli energie jiné?
„U nás řešíme vše on-line. Zákazníka buď celým procesem provede avatar, tedy jakýsi náš virtuální průvodce, který poradí i s výběrem vhodného produktu, nebo si nejvhodnější produkt může zákazník nastavit sám podobným způsobem, na jaký je zvyklý třeba z e-shopů. Ve chvíli, kdy si zákazník vybere, stačí už jen nahrát PDF, fotku nebo oskenovaný snímek své poslední faktury, načež se důležité vstupy pro smlouvu vyplní samy. Ihned po potvrzení přijdou zákazníkovi všechny potřebné dokumenty e-mailem a zákazník pak už vše jen zkontroluje a digitálně podepíše,“ doplňuje Radek Klouda s tím, že k onomu elektronickému podpisu rozhodně není zapotřebí žádného certifikátu. Podpis lze vytvořit zcela jednoduše myší nebo pomocí prstu či touchpenu v případě dotykové obrazovky.
Jde to i bez kamenných poboček
Mezi další významné odlišnosti této původem švýcarské firmy patří absence jakýchkoliv kamenných poboček. Bude-li tedy klient potřebovat cokoliv vyřešit, bohatě si vystačí se svým počítačem či chytrým telefonem.
„Před několika lety také všichni chodili do banky a vše řešili osobně, kdežto nyní má většina z nás internetové bankovnictví, a proto do banky už v podstatě nechodíme. Sázíme na to, že to samé čeká energetiku.“
„Pro stávající zákazníky máme k dispozici zákaznický portál Můj Alpiq, kde mohou řešit vše, co se týká odběru naší energie. Dále disponujeme chatem a messengerem na našem webu www.alpiq-energy.cz, přičemž naši specialisté fungují jak na telefonické zákaznické lince, tak na e-mailu. A poštou pochopitelně umíme komunikovat také,“ dodává s úsměvem Radek Klouda.
Uhlí již vyšlo z módy
Součástí přijaté obchodní strategie společnosti Alpiq je rovněž důraz na ochranu životního prostředí. Aktivně proto podporuje dodávku elektřiny z obnovitelných zdrojů a do své nabídky zařadila i produkt zelené elektřiny. Odběr zelené elektřiny je garantován zákazníkům certifikátem, který získá při zahájení dodávek.