Názor k článku Seznam aplikací kompatibilních s Windows 7 od Miichaell - "mnozí výrobci her z důvodu vysoké míry pirátství...

  • 30. 12. 2010 11:23

    Miichaell (neregistrovaný)

    "mnozí výrobci her z důvodu vysoké míry pirátství na tuto platformu zanevřeli (PC)"
    Tak tim to určitě neni. Rozdíl je v tom, že pcčkáři nesežerou kdejakej paskvil, co vývojáři udělaj. Na konzolích se to jakž takž prodává, takže dojdou k závěru, že PC je nevýdělečný. No a samořejmně kvůli pirátům. V PS2 měl čip každej druhej (možná, že ani to ne) a o pirátství se nemluvilo? Xbox 360 taky neni složitý předělat novym FW na pálený hry. Ale vždycky to odskáčou PC, pač tam samozřejmě stačí daleko míň. Proč teda můžou existovat čistě PC tituly nebo dokonce vývojářská studia vyvýjející pouze na PC jako GSC se STALKERem, CD Project se Zaklínačem (CD Project ale asi vydává i pro konzole) apod. Koneckonců i Microsoftí AoE 3 bylo čistě PC a úspěšný. Důvod je jednoduchý - na kost zjednodušený, nekvalitní břečky, se starym grafickym kábátem, špatnou hratelností a ještě tisíckrát viděný se na PC neprodaj, zatímco konzolisti koupí kdeco (neříkam, že u nás, bavim se hlavně o USA, kde koupí hráči na Xboxu kdejakou zhovadělost). To samozřejmě neni chyba vývojářů, nýbrž samotných hráčů. Vývojáři a vydavatelé jdou v první řadě za ziskem a až potom, pokud jsou slušně finančně založený, se zajímaj o samotný hráče. Microsoft hraní na PC sám začal ničit tím, co na Xbox dovolil vydat. Jenomže z toho tenkrát měl peníze, tak co. Teď ale vidí, že když nebude mít PC, tak těžko prodá za tak draho tolik svých "pefrektních" Windows, jelikož firmy a školy je kupují v rámci hromadných licencí za lacino a těm zdražit nemůže, jinak přejdou jinam. A těch keců o záchraně PC hraní tu už bylo. Renesance měla přijít s Vistou (tehdy to bylo ještě docela dobrý a kdyby se to fakt stalo, nebyli bysme dneska tam kde jsme), pak s Windows 7 a těď to má být s Windows 8. Microsot chce pořád něco zachraňovat, ale nic pro to nědělá, spíš naopak. Kdyby už oznámil novou konzoli s DX11 čipem, vývojáři by pomalu začali pracovat na titulech pro ni a PC by tím pádem ožilo (přece jenom první hry next-gen vlny byly veskrze multiplatformní a byly kvalitní - vzpomeňte na rok 2007), pač dneska nikdo nebude psát hru pro DirectX 11, když jí chce vydat i nakonzole. Jenže z Xboxu kapou prachy, takže na nějakou záchranu stejně nedojde...