I když bojuje s globálními obry, jako jsou Google a Facebook, stále se mu daří růst. Seznam včera oznámil finanční výsledky za rok 2018 a v obou klíčových ukazatelích rostl. Tržby meziročně navýšil o 9 % na 4,5 miliardy korun, hrubý zisk EBIT pak o 7 % na 1,6 miliardy korun. Tempo růstu nicméně slábne.
„Seznam.cz má za sebou mimořádně úspěšný rok. Soustředili jsme se během něj na masivní investice do reklamních systémů i technologických platforem pro distribuci obsahu třetích stran. I tak se nám podařilo udržet profitabilitu okolo 36 % a s tím jsme velmi spokojeni,“ říká Pavel Zima, spoluředitel Seznamu.
Přesnější čísla Seznam nezveřejnil a v obchodním rejstříku jeho auditované výsledky také zatím nejsou. Stejně jako jeho američtí konkurenti ale žije zejména z reklamy. Firma uvádí, že přes Sklik se podařilo meziročně navýšit zisk o 25 %, v RTB dokonce o 45 %. O desítky procent se meziročně zvýšily i příjmy z inzerce v rámci distribuce obsahu třetích stran na domovské stránce Seznamu. Roste též mobilní reklama.
TIP: Je tedy Seznam česká, nebo kyperská společnost?
Pro uživatele budou důležitější spíš obsahové novinky. Firma chce letos zlepšit vyhledávač, e-mail i mapy. Loni odstartovala novou televizi, letos pak koupila většinový podíl ve dvou regionálních rádiích, do nichž by ráda dostala více zpravodajství. Seznam též spolupracoval se Samsung a uvedl zvláštní edici telefonu Galaxy A40 prošpikovaného českými aplikacemi. Hlavní letošní novinkou je start internetové Televize Seznam, která podobně jako YouTube hostuje i videa třetích stran, avšak Seznam si za partnery vybírá pouze profesionály.
Zdroj: Seznam