„Je pravda, že se Seznam.cz rozhodl více šlápnout do rozesílačů spamů. Máme svoje metody na zjištění toho, které emaily jsou nevyžádané. Ty zahrnují i stížností klientů, které prověřujeme. Na základě těchto metod jsme schopni vyhodnotit, z jakého zdroje chodí velké množství spamu. MailChimp bohužel nedokázal zabránit tomu, aby přes něj chodila nevyžádaná pošta. Její množství bylo tak vysoké, že jsme se rozhodli tyto emaily do schránek našich uživatelů nedoručovat. Je to postoj, za kterým si stojíme, protože nechceme naše emailové schránky plnit nevyžádanou poštou. (Děláme to i s jinými spamery),“ říká tisková mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová.
„Domníváme se, že je primárně zájmem platících zákazníků daného nástroje, aby na poskytovatele služby, za kterou platí, tlačili, aby si udělal pořádek v tom, komu a jak umožňuje přes svoji službu posílat emaily. Je zájem MailChimpu, aby posílal jen vyžádanou poštu. Tohle si musí ošetřit u svých zákazníků sám. My jsme ochotni MailChimpu pomoci s identifikací problémových rozesílačů spamu. Jakmile si MailChimp udělá na své straně pořádek, nemáme pro další blokování důvod. Nyní však existuje. Ještě dodejme, že není v našem zájmu ty, jejichž maily považujeme za spam, o této skutečnosti informovat,“ dodává Zatloukalová.
Seznam na svém blogu, kde na Kupkův článek reagoval, schytal ostrou kritiku. MailChimp je totiž kromě nevyžádané pošty používá i pro tu vyžádanou, když uživatel souhlasí se zasíláním newsletterů. Seznam nicméně dodává, že společně s MailChimpem budou hledat řešení, aby nebyli nadále poškozováni i poctiví zákazníci.
Zdroj: Seznam