To se od 1. dubna po deseti letech stagnace modelu změní a nove.firmy.cz poskytnou větší prostor i bezplatné inzerci. Zadarmo Seznam potenciálnímu zákazníkovi firmy ukáže delší popis a více fotek, zároveň díky důraznějšímu propojení s mapovým podkladem odkáže rovnou k umístění a představí také vzhled provozovny. „Když budete něco potřebovat udělat bez papírů, najdete si tak třeba řemeslníka, který má sídlo v paneláku,“ uvádí generální ředitel Seznamu Pavel Zima na příkladu.
V duchu všech posledních inovací i ta na Firmách v podstatě znamená ještě jednodušší, „papírově bílý“ design s důrazem na obrázky a mapu. Detailu každé firmy pak dominuje hodnocení (čili zůstává i zpětná vazba od klientů firem – nově budou možné i fotorecenze), pod ním stručný popis, kontakty, otevírací doba a tak dále.
„Firmy.cz jsou jednou z našich stěžejních služeb. Posledních několik let nám přináší okolo 20 % našich celkových tržeb. Nicméně za posledních deset let na nich nedošlo k žádným větším změnám. Přitom se mění jak nároky uživatelů, tak požadavky našich klientů. Všichni chtějí přidanou hodnotu. Pro uživatele jí je co nejvíce informací pohromadě na jednom místě. Pro klienty pak možnost řídit si návratnost svých reklamních investic. Nové Firmy.cz vychází vstříc oběma těmto požadavkům,“ říká Pavel Zima.
Cenu určuje trh
Ty dobré věci ale pochopitelně zdarma nebudou. Placený model nových Firem začne na desetikoruně za den. Za tu si podnikatelé koupí výraznější místo v katalogu a větší dosah, případně možnost upozornění na akční nabídky svého podniku. Kolik zaplatíte za to, abyste byli vidět, ovšem určí trh.
Místo pevné sazby ovlivní vaši pozici v žebříčcích částky, které zaplatila konkurence – co inzerce vašemu byznysu přinese, kontrolujete na principu denní aukce (pay per day) nastavením maximální denní útraty za inzerci. Vazba na lokalitu přitom s efektivností inzerce dále zamíchá, takže pražská firma, která zaplatí za první pozici mezi inzerovanými firmami v hlavním městě, v Brně vyskočí třeba až na dně katalogu.
„Velmi dlouho a důkladně jsme ladili algoritmus, který kombinuje relevanci výsledku na zadaný dotaz spolu s tím, jakou pozici si firmy vysoutěžily v denní aukci. Výsledky hledání hlavně musí dávat smysl. Ať už to je hledání v katalogu Firmy.cz, nebo v celkovém Seznam.cz Vyhledávání. Chceme se vyvarovat situaci, kdy stojíte na ulici například před otevřeným květinářstvím, začnete hledat právě otevřenou prodejnu květin v okolí a ve výsledcích tu, před kterou stojíte, nenajdete mezi prvními. Vymysleli jsme algoritmus, který si velmi důmyslně poradí i s těmito situacemi,“ doplňuje Pavel Zima.
Zaplatit můžete za pozici zobrazení v kategoriích i na klíčové slovo. Ve statistikách pak sledujete kromě toho, co lidé nejčastěji hledají a kdo rozklikl profil vaší firmy, také vlastní postavení na trhu, přičemž homepage trendy na Firmách zohlední a tři první firmy v zobrazení na klíčové slovo zahrne Seznam i do svého hlavního vyhledávání.
Máte-li prosperující podnik, pak už od pondělí můžete čekat telefonát ze Seznamu – v ten den se totiž spustí betaverze. Další informace budou dostupné na stránkách nove.firmy.cz.