Seznamu se daří. Loni vydělal miliardu. Příjmy pocházejí hlavně z reklamy

20. 5. 2015

Sdílet

 Autor: Redakce

Seznam zveřejnil výsledky hospodaření za rok 2014. Utržil v něm 3,1 miliardy korun, což je o 7,5 % více než v předchozím roce. Zisk před zdaněním činil 1,1 miliardy korun, loni to bylo 930 milionů. Dařilo se především díky 20% nárůstu příjmů z vyhledávače.

 

Reklamní systém Sklik měl loni na svědomí více než 40 % tržeb. Třetina příjmů pochází z display reklamy, tedy bannerů a videa umístěných na Seznamu i oborových webech (Novinky, Sport, Super, Stream atd.). Zbylých 20 % Seznam utržil díky inzerci na specializovaných webech (Sreality, Sauto, Zboží) a skrz katalog Firmy.cz.

Opět se potvrdilo, že se nám vyplácí inovace v reklamním systému Sklik. Tržby za rok 2014 nám v něm vzrostly o téměř 21 %. Inovovali jsme ale i formáty a reklamní pozice v klasické display reklamě a i příjmy z ní meziročně vzrostly, konkrétně o 10 %. Nejrychleji přitom rostly příjmy na službě Sport.cz (meziroční nárůst přesáhl 45 %). Daří se nám tedy nejen na poli inovací produktů, ale i obchodně,“ uvádí k výsledkům Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz.

Zdroj: Seznam