Největší česká internetová společnost loni utržila 3,7 miliardy korun, o 10 % více než v roce 2015. Čistý zisk Seznamu vzrostl o 9 % na 1,1 miliardy. Hlavním zdrojem příjmů byla reklama ve vyhledávači / Sklik.
Třetina tržeb pochází z display reklamy, tedy bannerů a videa umístěných na Seznamu i oborových webech (Novinky, Sport, Super, Stream atd.). Zbylých 20 % Seznam utržil díky inzerci na specializovaných webech (Sreality, Sauto, Zboží) a skrz katalog Firmy.cz.
Portál Seznamu zůstává podle NetMonitoru nejnavštěvovanějším webem v Česku. Jen v září zaznamenal 6,6 milionu reálných uživatelů, kteří zobrazili 2,9 miliardy stránek. NetMonitor ovšem neměří zahraniční weby jako Google, Facebook, YouTube, Wikipedii atd. Donedávna se vedly spory o tom, jestli je vyhledávač Seznamu používanější než ten od Googlu. Zpráva Evropské komise letos ale potvrdila, že Google v ČR vede již od roku 2011.
Seznam však letos ukázal, že má i globální plány. Před týdnem uvedl novou navigační a mapovou aplikaci Windy Maps, kterou chce prorazit vedle zavedené konkurence.
Více informací najdete v článku na Euro.cz.