Sharp měl a má produktové portfolio široké, ovšem v současnosti by jeho největším byznysem měly být LCD oobrazovky – a to jak pro mobilní zařízení, tak velké televizní (od Sharpu byl například první 8K monitor uvedený loni do prodeje). Tržby z nich ale klesaly a Sharp měl problém obstát v konkurenci zejména korejských výrobců. LCD panely jsou asi také jedním z důvodů, proč má Foxconn zájem, jelikož zrovna LCD Sharpu používá jeho významný klient Apple.
Vrcholní představitelé Foxconnu a Sharpu se už podle nejnovějších informací do velké míry dohodli, president a zakladatel tchajwanské společnosti Terry Gou dokonce prohlásil, že „už nevidí žádné další překážky“ a zbývají už jen procesní záležitosti. Oficiálně nebylo zveřejněno, kolik Foxconn za převzetí nabízí, podle informátorů obeznámených s věcí ale prý jde o částku 659 miliard jenů (před 5,5 miliardy dolarů, 139 miliard korun). To je relativně vysoká suma, ukazující značný zájem o koupi, jelikož konkurenční nabídka japonského investičního fondu s vládní podporou je údajně nanejvýš 300 miliard jenů.
Ačkoliv vedení Sharpu popřelo, že by již byla ruka v rukávě, nebo že by s Foxconnem o akvizici už jednalo exkluzivně, obchod je velice pravděpodobný. Sharp má jak již bylo řečeno problémy dlouhodobě, ovšem v posledních čtvrtletních výsledcích vykázal ztrátu více než dvojnásobnou oproti stavu v loňském roce, dosáhla 918 milionů USD.
V případě, že bude nabídka Foxconnu přijata, má údajně být do značné míry zachováno původní fungování firmy a nemá být rozbita nebo asimilována. Podle Terry Goua je údajně prioritou zajistit financování a investice a zabránit odlivu mozků z firmy, cílem je společnost revitalizovat.
Značka Sharp má stále zvuk
Zástupci Foxconnu médiím sdělili, že na Sharpu je pro ně velmi cenná také značka, která je mezi lidmi stále velmi známá a zavedená – kromě televizí, LCD panelů, počítačových produktů a spotřební elektroniky ji nesla třeba i různá mobilní zařízení nebo telefony, populární v Japonsku. S Foxconnem se tedy společnost docela dobře doplňuje, protože tchajwanská firma sice vyrábí a vyvíjí kdesi-cosi (zdaleka ne jen mediálně provařený hardware Applu), ale nemá zvučné jméno u koncového zákazníka. Koupí Sharpu ale takové rázem mít bude, což by ji otevřelo možnost prodávat více výrobků přímo a na vlastní triko.
Zdroje: Reuters, Wall Street Journal