Sjednocení? Ne, schizofrenie. Podívejte se na horní lištu Googlu na x způsobů

26. 9. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Google stále mluví o tom, že své služby sjednocuje po funkční i estetické stránce, aby měl uživatel pocit, že se nachází ve známém prostředí. Proti tomu určitě nemůžeme říci ani půl slova. Také chceme, ať produkty jedné firmy vypadají, že patří do stejné rodiny.

 

Jenže navzdory tvrzení Googlu, o němž mluví minimálně dva roky, se jednotlivé produkty dost liší. Dobře je to vidět třeba na nedávno odhalené horní liště ve vyhledávači. Google ruší tmavý pruh s odkazy, místo toho dostanou weby širokou lištu, na které bude spouštěč ostatních aplikací/webů, tlačítko pro sdílení na Googlu+, vyhledávač atd. Jenže kvůli testům, různým vývojovým týmům a zapomnětlivosti Googlu v tom vzniká hodně velký guláš.

Schválně se zaměřte na několik vybraných služeb a webů. Liší se v nich loga (ploché i plastické), tmavý pruh (tmavší i světlejší šedá), notifikační ikonka (zvoneček i čtvereček), různě se mění řezy písma, velikosti, některé prvky napříč weby chybí nebo přibývají. Chaos.