Aukro je naprosto NE-intuitivní systém spoléhající se na fakt, že uživatel bude nejdříve studovat manuál a pak teprve bude systém "správně" používat. Mnozí uživatelé (včetně mě) berou ale manuál do ruky až na poslední chvíli a tak na začátku používání nasekají spoustu chyb, které znervózňují samotné uživatele v roli kupujících tak i prodejce. Je to proto, že uživatelé jsou už navyklí na procesy z jiných elektronických obchodů a Aukro zde přináší naprosto jiný a odlišný koncept. Nejzásadnější specialitou je fakt, že chybí jednoznačná upozornění na to CO UŽIVATEL ZROVNA DĚLÁ v průběhu procesu nákupu. Nový uživatel tedy obvykle neví, že po kliknutí na tlačítko "kup teď" a stisku "další" již nakoupil a nemůže očekávat nějakou sumarizaci procesu a potvrzení operace až po zadání adresy a upřesnění detailu nákupu jak je obvyklé u objednávkových systému elektronických obchodů. Po odeslání poslední stránky formuláře s adresou tedy očekává nějaké potvrzení ale toho se nedočká. Systém obvykle i na poslední stránce hlásí chyby svědčící o tom, že upřesnění nebylo odesláno protože se na stránce vyskytuje nějaká chyba. Z tohoto důvodu nezkušený uživatel nevnímá transakci za dokončenou a realizuje proces ještě jednou. Nakonec zjistí, že nakoupil jednu položku i NĚKOLIKRÁT. Transakce nejdou stornovat a pokud tedy uživatel nezaplatí jeden výrobek chybně koupený několikrát, dostane automaticky trestné body, které mohou vyústit v blokaci účtu. Toto je pochopitelně jen jedna ze specialit, nad kterými lze kroutit hlavou. Je běžné, že Vám např. Aukro něco napíše ve vztahu k určité transakci s prodejcem ale odešle to z e-mailu prodejce a ne z e-mailu Aukra. Divné ale nechme to být. V principu je Aukro velmi šikovný systém ale dle mého názoru jde o systém v mnohém nedotažený. Správci a programátoři webu jsou dle mnohých ohlasů velmi tvrdohlaví a na dobře míněnou kritiku reagují podrážděně bez sebemenší ochoty něco změnit.