Škoda Auto a Leo Express sloučili svoje carsharingové projekty HoppyGo a SmileCar

12. 7. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

Dvě velké tuzemské carsharingové služby se sloučí v jednu. Vznikne tak jedna velká platforma pro sdílení automobilů. Oznámila to společnost HoppyGo, jejíž jméno se nyní stává i jménem služby SmileCar. Doména již přesměrovává na HoppyGo.

Za HoppyGo stojí technologický inkubátor CreativeDock, ale (což nebylo dříve známé) i silné zázemí Škody Auto. SmileCar byl projektem vlakového dopravce Leo Express. Automobilka i dopravce nyní spojili síly pod jednou značkou a nabízí přes tisíc vozů. Obě služby přitom začaly fungovat relativně nedávno, na začátku roku 2017. Nejstarší službou je pak Autonapůl a od roku 2014 funguje AJO carsharing.

„Spuštěním nového HoppyGo jsme v České republice vytvořili dominantní carsharingovou platformu, se kterou můžeme začít posouvat možnosti carsharingu opět výrazným způsobem dále – a to jak z hlediska pokrytí, zázemí, podpory legislativy, ale samozřejmě i technologií a inovací.

smilecar Jan Charouz (foto: SmileCar)

Budujeme zde prakticky zcela nový trh a alternativu k vlastnění auta. Rádi bychom vytvořili úžasný příklad toho, jak se může carsharing stát běžnou součástí dopravního systému a každodenního života lidí“ říká Jan Charouz, CEO HoppyGo (dříve šéf SmileCaru).

TIP: HoppyGo: sdílená ekonomika má další zářez, tentokrát půjčovny aut

O HoppyGo jsme psali minulý rok, když po půl roce provozu v Praze oficiálně vstoupili do Brna. Sdílená ekonomika hraje hlavně ve městech stále větší roli nejen kvůli postupnému omezování soukromých aut. Nějaké zvýhodnění ze strany měst by se ale týkalo spíše aut z půjčovny, protože u sdílených vozů nelze například poznat, že s nimi zrovna nejede majitel.

bitcoin školení listopad 24

Kvůli případným problémům s některými pojištovnami (ale prý by žádné neměly nastat) nabízí HoppyGo speciální povinné ručení včetně havarijního pojištění.

Účast Škody Auto na takovém projektu je logická, nejde jen o operativní leasing, ale dlouhodobou snahu neprodávat auta (nová si stejně kupují hlavně firemní flotily, spíše než běžní koncoví zákazníci), ale službu mobility jako takovou. A tou může být i pronájem, byť pod hlavičkou sdílené ekonomiky.

Autor článku

Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.