Celé mi to přijde jako snaha vybrat z čísel ta, která se hodí a zcela opomenout zbytek. Jinak nelze zdůvodnit, proč sice vezmou mateřské, základní a střední školy, ale vysoké raději vynechají. Nebo že sice vezmou tablety a notebooky, ale pro jistotu vynechají desktopy. Obě tyto "zanedbatelnosti" by s největší pravděpodobností velmi výrazně změnily poměry. Přeci jen ke studiu na vysoké škole je často potřeba trošku víc než jen hračka. A desktopy jsou celkem logickým základem školství jako celku, protože ne každá škola si může dovolit věnovat každému dítěti na rozbití tablet nebo notebook, jakkoliv levné.
pridani desktopu do rovnice tabletu by nezmenilo temer nic, ty dva trhy jsou prodeji v naprosto jinych rovinach, a ve chvili kdy by do takoveho kolace zasahnul Android, tak se Win budou tisnit na hodne uzounkem pruhu, aneb miliarda proti asi stum milionum rocne
Win celosvetove rostou v kolaci prave jen x86 kompatibilni, a pokud si do par let nezajisti i ARM kompatibilni, cos si jiste pro Win zajistej aby mohli dal rust, tak by jim podil mohl zacit hooodne rychle klesat i v onom kolaci "desktop"
Statistika je o skolach a skolnich vyukovych systemech. Tak proc z toho vyhodit vejsky? Na Android telefonech lidi nestudujou, pokud vim. Ze by na nich psali semestralky a diplomky, to fakt ne.
Navic treba na lekarskych fakultach v USA ted dost boduje HoloLens. A da se predpokladat, ze se casem dostane i do nizsich urovni skol.
Co je na té statistice špatně? Snad jen to, že z ní čiší nutnost dosáhnout požadovaného výsledku za jakoukoliv cenu, bez ohledu na realitu. Jen idiot by mohl uvěřit tomu, že se v USA (cca. 300 milionů obyvatel) prodává stejné množství počítačů jako ve zbytku světa (víc než 7 miliard lidí, 20x víc). Nebo že zmíněných 20 milionů uživatelů chromebooků je nadpoloviční většina, když je tu další snad miliarda studentů, kteří se slušnou pravděpodobností používají něco jiného. I kdyby dvě třetiny studentů neměly přístup k počítačům vůbec, stále se bavíme o mnohonásobně větší skupině studentů ve vyspělých zemích, kteří prostě používají něco jiného než chromebooky a neexistuje naprosto žádný způsob, jakým by ChromeOS mohla používat nadpoloviční většina studentů.