V delším časovém horizontu než pár minut se všechno to teplo zevnitř musí dostat i ven, jinak by tam ta teplota křemíku neustále rostla. Jen to dýl trvá a protože je "odtok tepla" těžší, tak rovnovážný stav nastane při vyšším gradientu teplot venku/uvnitř.
Jinak teda určitá změna sptořeby s teplotou existuje, čím víc stupňů, tím se zhoršuje. Někdy na tom i záleží. Je k tomu i taková vtipná historka, že v době uvedení Fermi/GTX 480 měla Nvidia problém s přehříváním a bylo to právě kvůli neideálně větranejm skříním, které zvýšili ambientní teplotu -> nárůst spotřeby. Nevím teda, jak moc závažný to tehdy bylo, jestli akorát nesměla být skříň hodně podprůměrná, nebo to fakt vyžadovalo nějakou extrabuřtovou - ty časy jsem ještě zevnitř nezažil. Ale podle našich ex-kolegů tehdejší zástupce Nvidie pro Čechy objížděl redakce a ukazoval jim, jak tu kartu mají provozovat, trošku styl "you are holding it wrong". Ona GTX 480 teda ani neměla zas tak brutální spotřebu (proti dnešním kartám), ale tehdy to bylo poprvé, asi to bylo tak akorát na hraně, a tak si tenhle efekt "vyžrali".