Slevy v AppStore fungují, prodeje zdvihnou o stovky procent

3. 2. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Každý, kdo nakupuje v AppStore si určitě všimnul, že na prvních místech v prodejích jsou většinou aplikace, které jsou aktuálně nabízeny ve slevě. Málokdo už vám ale dokáže odpovědět, o kolik procent se zvýšil uživatelský zájem u takto zlevněných titulů. Na tuto otázku se pokusila zodpovědět analytická společnost Distimo, která v průběhu prosince sledovala 850 aplikací pro iPhone a 930 pro iPad.

Potvrdilo se, že slevy jsou pro uživatele skutečně velkým lákadlem a prodeje zdvihnou o stovky procent. Překvapením ale je, že slevy fungují hlavně na majitele iPhonů. Prodeje se u smartphonu zdvihnout přibližně o 1665 % během pěti dnů. Uživatelé tabletu iPad jsou mnohem střízlivější k výhodným nabídkám, zde se prodeje zvýšily „jen“ o zhruba 870 %.

Že se slevy vyplatí i vývojářům, ukazuje další srovnání. Podle něj totiž zvýšený zájem o aplikaci trvá i po navrácení původní ceny. Vše je tentokrát přehledně zobrazeno v grafu, jednotlivé sloupce označují růst po třech, pěti a sedmi dnech. Zde už jde nárůst vysvětlit jen velmi těžko, ve většině případů se ale týká příjmů z mikrotransakcí.

Růst aplikací

A zájem o dříve zlevněné aplikace klesá mnohem pomaleji, než byl počáteční růst. Distimo tvrdí, že po pěti dnech klesá zájem 46 % u iPhonů a 57 % u iPadů.

Jak jste na tom vy? Čekáte na slevu u vybrané aplikace, nebo se na cenu většinou neohlížíte?

Zdroj: Appleinsider