Návštěvníci budou muset za přístup k prémiovým článkům a dalšímu obsahu platit 4,70 eura (120 Kč) na měsíc, případně 2 eura na týden či 47 eur na rok. Piano je výhodné v tom, že z uživatelského hlediska stačí zaplatit jen jednou a dostane pak přístup ke všem zapojeným webům. Vydavatelství si peníze přerozdělí podle toho, kde byl paušál zaplacen a kde se návštěvníci nejvíce vyskytují. To už čtenáře nemusí zajímat.
Pro společnost Piano Media, kterou vede Tomáš Bella, je to důležitý mezník. Po menších trzích se po 14 měsících dostane do Polska, kde žije necelých 40 milionů lidí a polovina z nich využívá internet.
Právě probíhají vyjednávání s dalšími vydavateli v různých světadílech a do konce roku by měl být ohlášen vstup i na další trhy. Zdali i ten český, je spíš nepravděpodobné. Hlavní zpravodajství, reklamu i vyhledávač ovládá Seznam.cz, a pokud by ten na Piano nepřistoupil (jakože pro to nemá důvod), budou mít ostatní média těžké zpoplatňovat obsah.
Tisková zpráva uvádí, že na Slovensku je pod Pianem 5 % dostupného obsahu, ve Slovinsku 10 % a v Polsku by to mohlo být okolo 10–15 %. Neplatí se tedy za přístup ke všem zprávám. Například Ewa Bartnikowská, šéfredaktorka Gazety tvrdí, že díky Pianu si budou moci dovolit nové články speciálně pro placenou sekci webu. Piano také může zahrnout články, které vycházejí v tištěných novinách, ale na webu chybí. Některá média zase předplatitelům Piana schovají reklamu, která je jinak u bezplatných zpráv živí.
Mezi sedm hlavních vydavatelských domů, které v Polsku Piano nasadí patří Agora, Murator, Polskapresse, Media regionalne, Edytor, Ringier Axel Springer a také Polskie radio. Které weby se zapojí, najdete v tiskové zprávě.
Piano se už na weby pomalu dostává formou informační lišty. V srpnu odstartuje zkušební verze a od září bude spuštěn plně placený systém.
Zdroj: Piano Media