Cely zivot teda vic nez 25 let hraju na PC se zapnutym VSyncem. V clanku zminovany neplynuly pohyb jsem jeste nezaznamenal. Jiste, snazim se o to, mit grafiku nastavenou tak, aby mi FPS nepadalo pod 60 a teda casy obnoveni jsem mel co nejkratsi.
Jednou jsem VSync zapomnel zapnout a hned jsem tam videl tearing, to se neda.
Jinymi slovy Intel prinasi skvelou vyfikundaci, ze muzete vypnout VSync, ktery prinasi drobne zpozdeni, ktereho si vsimne jen hrac s orlim okem a misto toho zapnout SmoothSync, ktery vam jasne viditelny tearing bude snimek co snimek rozmazavat, az budete mit na monitoru jen par cmouh. Ale to je proste Intel, aby vymyslel neco, co nikdo nepotrebuje. Klasika.
Jinak samozrejme uznavam, ze FreeSync a Gsync maji opodstatneni, ale pokud clovek hraje na monitoru bez techto vychytavek, opravdu nepotrebuje mit v ovladacich nejaky nesmysl od Intelu a s VSyncem si plne vystaci.
"V momentě, kdy monitor má zobrazit nový snímek, se bez VSync zobrazí to z nového snímku, co je již hotové, ale pod tím bude zbytek ze snímku předchozího."
Byl bych přísahal, že je to opačně. Alespoň u videa, kde předpokládám to historicky vzniká postupným vykreslováním shora a stará část snímku je po dokončení nahrazena novou. Při vykreslování shora je tedy spodní část nová.
Nějak mi není jasné, proč by měla být z nového snímku u her hotová nejdříve horní část. Pokud si to dobře pamatuji, pak se renderuje celý snímek a po dokončení se celý odešle do bufferu k vykreslení. Pokud už začalo vykreslování, pak se dokončí vykreslování novým snímkem. Při vykreslování shora tedy spodní. Spodní by tedy měla být z nového snímku a horní ze starého.
Mám insider info od Intelu. Jelikož se nepovedlo zařazení grafik mezi high end ani více méně mezi střední třídu karet, tak bylo potřeba vymyslet novou anti tearing technologii. Zatímco Freesync obyčejně funguje od 48 Hz výš, nová technologie Smooth sync se zaměřuje na obnovovací frekvence 1-10 Hz. Intelu se podařilo nemožné, našel skulinku ve specifikacích VESA a to mu umožnilo na těchto frekvencích výrazně ušetřit na spotřebě displeje. Doporučuje proto hrát vše na ultra detaily s tím, že pak se zapne automaticky šetřící technologie smooth sync.
To je mozny, ale ja nikdy nemel hardware, ktery nedostacoval. Pro funkcni VSync bez latence staci jedine - drzet FPS na 60 na 60Hz monitoru. Proste mit dostatecne vykonny hardware, ktery nebude zpusobovat poklesy pod 60, vic neni treba.
P.S. mam FreeSync monitor, ale FreeSync mam v menu monitoru vypnuty, nepotrebuju ho. Pri silnem hardwaru neni ani to velka vyhoda.