Sociální sítě, televize a Super Bowl. Facebook je pro marketéry důležitější

4. 2. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Určitě jste to už slyšeli, ale my to zopakujeme. Pro Američany představuje Super Bowl nejdůležitější sportování událost v roce. Letos se finálový zápas v americkém fotbale odehrál 2. února. Nás ale nezajímá ani tak sport, jako spíš věci kolem něj. Filmoví fanoušci dostali luxusní porci ukázek nadcházejících snímků. I spousta dalších firem odvysílala svůj nejdůležitější spot v roce, Microsoft nevyjímaje. Teď zbývá zodpovědět otázku: které médium je pro marketéry nejzajímavější?

Tip: Facebook začíná zkoušet reklamní spoty na reálných uživatelích

Odpověď nejspíš znáte, pokud si pamatujete prosincový článek o reklamách na Facebooku a v televizi. Jeden z nejdůležitějších partnerů Facebooku vypracoval studii, kde srovnává tradiční médium, tedy televizi, se sociálními sítěmi. Konkrétně s Facebookem a Twitterem. Marketéři zaplatí za jeden 30 sekund dlouhý (spíš krátký) spot během Super Bowlu horentní 4 miliony dolarů. Jenže televize má tradiční problém s tím, že reklamu vpálí do tváře všem divákům.

 

Cílovou skupinu proto zasáhne z pouhých 38 %. Naproti tomu Facebook v 90 % případů zobrazí spot těm lidem, které opravdu zajímá. Mobilní zařízení navíc má v oblibě stále více lidí. Také díky tomu sociální sítě mají větší dosah oproti televizi. Ta zaznamenala 108 milionů diváků během Super Bowlu, zatímco Facebook měsíčně navštíví 198 milionů Američanů a Twitter pak 49 milionů. Facebook navíc zpravidla zdvihne prodeje více, než se to povede Twitteru a televizi dohromady.

Lidé navíc před televizí stráví méně času než před digitálními médii. I ve chvíli, kdy průměrný Američan sleduje televizi, tak při tom v 85 % případů ještě drží v ruce mobil. Z toho 40 % lidí prochází Facebook.

ICTS24

Infografika

Zdroj: Ampush via Inside Facebook