Tip: Facebook začíná zkoušet reklamní spoty na reálných uživatelích
Odpověď nejspíš znáte, pokud si pamatujete prosincový článek o reklamách na Facebooku a v televizi. Jeden z nejdůležitějších partnerů Facebooku vypracoval studii, kde srovnává tradiční médium, tedy televizi, se sociálními sítěmi. Konkrétně s Facebookem a Twitterem. Marketéři zaplatí za jeden 30 sekund dlouhý (spíš krátký) spot během Super Bowlu horentní 4 miliony dolarů. Jenže televize má tradiční problém s tím, že reklamu vpálí do tváře všem divákům.
Cílovou skupinu proto zasáhne z pouhých 38 %. Naproti tomu Facebook v 90 % případů zobrazí spot těm lidem, které opravdu zajímá. Mobilní zařízení navíc má v oblibě stále více lidí. Také díky tomu sociální sítě mají větší dosah oproti televizi. Ta zaznamenala 108 milionů diváků během Super Bowlu, zatímco Facebook měsíčně navštíví 198 milionů Američanů a Twitter pak 49 milionů. Facebook navíc zpravidla zdvihne prodeje více, než se to povede Twitteru a televizi dohromady.
Lidé navíc před televizí stráví méně času než před digitálními médii. I ve chvíli, kdy průměrný Američan sleduje televizi, tak při tom v 85 % případů ještě drží v ruce mobil. Z toho 40 % lidí prochází Facebook.
Infografika
Zdroj: Ampush via Inside Facebook