Americký výrobce reproduktorů Sonos čelil v minulých měsících kritice za svůj program „recyklace“ starších zařízení. Zákazníkům se starými reproduktory nabízel slevu 30 % na nové výměnou za to, že stávající postarší repráky uvedou do módu recycle. To ale znamená trvale znefunkčnění celého reproduktoru.
Důvodem měla být snaha zamezit rozdávání slev za nic, když si zákazníci starý reproduktor ponechají a v podstatě jen zneužijí slevu. Současně však šlo o zbytečné plýtvání, kdy perfektně fungující zařízení lze už jen vyhodit, v lepším případě rozebrat a roztřídit, případně využít jako těžítko.
Sonos se po vlně kritiky rozhodl od této praxe upustit. Pro získání slevy tak bude nyní stačit zaslat sériové číslo starého zařízení, ale ničit jej už nemusíte. Sonos uvádí, že jej můžete darovat příteli, prodat nebo si jej nechat. V podstatě tak rozdává slevu za věrnost značce, takže by ani neměl nastat morální problém s využitím slevy.
Nabídka se týká těchto zhruba deset let starých produktů:
- První Sonos Play:5
- Sonos Connect
- Sonos Connect:Amp
- ZonePlayer 80 (ZP80), ZonePlayer 90 (ZP90), ZonePlayer 100 (ZP100), ZonePlayer 120 (ZP120)
Za ně dostanete slevu na One (základní reproduktor), Beam (soundbar) a Port (krabička pro připojení vlastního Hi-Fi do systému multiroomu). Port je nástupcem krabičky Connect.
Tip: Tohle není obyčejný reproduktor. Sonos přináší hudbu do celého domu (test)
Sonos uvádí, že tyto starší zařízení brzy přestanou hardwarově dostačovat a již nedostanou nové updaty a funkce. Časem tak už nemusí být kompatibilní s novými modely. Možná právě proto Sonos nechtěl staré reproduktory odebírat a jako bazarové zboží je dále nabízet. Šlo by to proti jeho filozofii. Sonos je však jednou z mála značek, která udržuje kompatibilitu opravdu dlouho.
CEO Sonosu Patrick Spence k tomu na Twitteru napsal vyjádření:
https://twitter.com/Patrick_Spence/status/1220463449278468100
Mód Recycle však na zařízení stále existuje a uživatelé, kteří jej v minulých měsících (kvůli slevě) aktivovali, mají smůlu. Sonos jim doporučuje kontaktovat podporu (zřejmě kvůli dodatečné nabídce, ale to spekuluji).
zdroj: engadget.com