Konzole se teď hlavně liší funkcemi. Xbox je multimediální krabička do obýváku, PlayStation se profiluje čistě jako herní stroj. Možná právě to konzoli od Sony pomohlo v lepších prodejích. (Na kontě má 7 milionů, zatímco Microsoft 5 milionů kusů.) Pravděpodobně to bylo nasazení na více trhů. A skoro určitě rozhodovala cena.
A co faktor, o němž jsme dosud nevěděli? Jak se nyní dozvídáme, své musela nepochybně udělat propagační kampaň. Sony do konce května utratilo 59 milionů dolarů za reklamy v televizi, zatímco Microsoft do šotů nalil „pouze“ 34,7 milionu. Japonci si v USA zařídili viditelnost na stanicích Fox, Fox Sports, Comedy Central, ESPN a kabelovce TNT.
Americká firma na diváky také útočila prostřednictvím kanálů Foxu, dále pak skrze Comedy Central a kabelové televize AMC a TBS. Microsoft prodával Xbox One více divákům seriálových stanic, zatímco Sony se prodrala na sportovní programy. To u herní mašiny dává lepší smysl. Podle Forbesu navíc Američané seriály častěji sledují ze záznamu, takže reklamy spíše přetáčí.
Sportovní události mezitím sledují živě. Podle iSpotu je z hlediska efektivity nejúspěšnější reklama od Sony Greatness Awaits. Nejlepším spotem od Microsoftu je pak All in One. Na obě se můžete podívat níže. Sluší se ještě podotknout, že mladá generace u obrazovky netráví tolik času.
Právě mladším lidem se herní systémy prodávají. Tím se ale nemyslí osmnáctiletí studenti, ale spíše muži kolem třiceti až čtyřiceti let. Je otázka, nakolik se větší objem peněz vynaložených na televizní reklamy podepsal na prodejích PS4.
Zdroj: Forbes