Páni, čo tu čítam tak väčšine vadí že DX12 bude treba nové železo ale toto nikomu nevadilo pri Mantle, doteraz mantle funguje len na troch kartách ak sa nemýlim, všetci majitelia starších kariet AMD si môžu snimi len vytrieť ..., tak neviem nikto ešte poriadne nič nevie ale pindať to hej. Skôr verím že to MS dotiahne do konca ako to že mantle bude opencorce a to MS nemám nijako v láske.
Ako tak citam tuto diskusiu tak som prisiel na to, ze pocet diskutujucich, ktori rozumeju co vlaste znamena akronym API je mozne spocitat na jednej ruke (a zda sa mi, ze autor clanku medzi nich nepatri)
@autor: "Zda bude plnohodnotné DirectX 12 opět vyžadovat i nový hardware zatím není známo, netušíme ani, zda výrobci GPU nějaký takový chystají." & "Zároveň to ale naznačuje, že Microsoft neplánuje opuštění Windows RT (či snad Windows Phone) pro čipy architektury ARM, a DirectX 12 bude zároveň uvedeno i na této platformě. "
Preco by to nemal podporovat WP/RT? API a hardverove schopnosti su 2 rodielne veci. Vsetky doterajsie WP8 telefony maju SoC, ktory podporuje maximalne DX9c funkcionalitu (Adreno 225 & 305). To iste plati o Windows RT strojoch (Tegra3). A teraz male prekvapenie: Co myslite, ake API na 3D vykreslovanie pouziva WP8 / Windows Store? DirectX 9 to nie je... a prekvapenie nie je to D3D9 ani v druhom pripade. (vid. http://goo.gl/zaBNtH)
@del42sa:"Skutečnost, že toto API budou podporovat tři výrobci AMD,Nvidia a Qualcomm naznačuje, že půjde minimálně ze začátku pouze o kosmetické úpravy současného API."
Su podla teba rozdiely medzi D3D9 a D3D11 "kosmeticke smeny"? Zaujimave je, ze sa hralo (alebo skor trapilo) na grafickych kartach, ktore sice deklarovali podporu API kde bola ocakavana pritomnost vertex pipelines a pritom ich nemali (pocital to CPU). Dokonca ani na spustenie D3D11 aplikacie vobec netreba graficky akcelerator. Skus si pohladat testovanie Crysis cez WARP - je jedno ako rychlo to ide ale podstatne je ZE TO IDE. EDIT: tym chem naznacit, ze deklarovat podporu API moze aj mikrovlnka...
Ona existuje ještě jedna verze toho zeleného brázku "Joint us at GDC"
http://blogs.msdn.com/b/directx/p/directx12.aspx
Najdete tam rozdíl?
podle toho jak tady vehementně obhajujete Keplera, tak evidentně se žádná smůla nekoná, sorry. Ono to totiž není tak, že výrobci GPU potřebují Microsoft, ale Microsoft potřebuje aby výrobci GPU podporovali jeho rozhraní respektive aby DX byl kompatibilní s daným GPU hardware. Zbytek nemá cenu komentovat, software se vždy píše podle hardware nikoliv naopak. Nejdříve se přece navrhuje nějaký hardware a teprve poté se k němu píší ovladače a potřebná API nikoliv naopak. Uvědom si laskavě , že DX funguje pouze na úzké skupině zařízení zatímco GPU musí fungovat i mimo windows prostředí, kde žádný DX není :) Pozice DX už zdaleka není tak neotřesitelná jako dříve. Je zde stále stoupající Android, dále Steam Machine od Valve, na widle jde nyní nainstalovat Mantle, které podává mnohem lepší výsledky než DX, atd.
"The DirectX team faced the challenging task of testing each DirectX release against an array of computer hardware and software. A variety of different graphics cards, audio cards, motherboards, CPUs, input devices, games, and other multimedia applications were tested with each beta and final release. The DirectX team also built and distributed tests that allowed the hardware industry to confirm that new hardware designs and driver releases would be compatible with DirectX."