Ako tak citam tuto diskusiu tak som prisiel na to, ze pocet diskutujucich, ktori rozumeju co vlaste znamena akronym API je mozne spocitat na jednej ruke (a zda sa mi, ze autor clanku medzi nich nepatri)
@autor: "Zda bude plnohodnotné DirectX 12 opět vyžadovat i nový hardware zatím není známo, netušíme ani, zda výrobci GPU nějaký takový chystají." & "Zároveň to ale naznačuje, že Microsoft neplánuje opuštění Windows RT (či snad Windows Phone) pro čipy architektury ARM, a DirectX 12 bude zároveň uvedeno i na této platformě. "
Preco by to nemal podporovat WP/RT? API a hardverove schopnosti su 2 rodielne veci. Vsetky doterajsie WP8 telefony maju SoC, ktory podporuje maximalne DX9c funkcionalitu (Adreno 225 & 305). To iste plati o Windows RT strojoch (Tegra3). A teraz male prekvapenie: Co myslite, ake API na 3D vykreslovanie pouziva WP8 / Windows Store? DirectX 9 to nie je... a prekvapenie nie je to D3D9 ani v druhom pripade. (vid. http://goo.gl/zaBNtH)
@del42sa:"Skutečnost, že toto API budou podporovat tři výrobci AMD,Nvidia a Qualcomm naznačuje, že půjde minimálně ze začátku pouze o kosmetické úpravy současného API."
Su podla teba rozdiely medzi D3D9 a D3D11 "kosmeticke smeny"? Zaujimave je, ze sa hralo (alebo skor trapilo) na grafickych kartach, ktore sice deklarovali podporu API kde bola ocakavana pritomnost vertex pipelines a pritom ich nemali (pocital to CPU). Dokonca ani na spustenie D3D11 aplikacie vobec netreba graficky akcelerator. Skus si pohladat testovanie Crysis cez WARP - je jedno ako rychlo to ide ale podstatne je ZE TO IDE. EDIT: tym chem naznacit, ze deklarovat podporu API moze aj mikrovlnka...