Tak aky bude asi posun vykonu oproti minulej generacii? Ja tipujem okolo 2x PS4 Pro:
https://imgur.com/a/nQt8HMB
"Zajímavá je ovšem informace, že ray tracing bude pro Sony znamenat více než grafiku. Informace o tom, jak se světelné paprsky šíří ve scéně, od čeho se odrážejí, čím se propouští apod., půjde využít i pro zvukové efekty. Podle Cerneho bude zvuková složka PS5 revoluční. Prostorové efekty budou výraznější, zvuková kulisa hráče lépe přesune do virtuálních světů, ať už budou používat reproduktory v televizoru, či sluchátka. AMD má dokonce dodat i zvláštní čip pro 3D audio."
Nejedná se o zvláštní čip, ale o implementaci trasování zvuku skrze RadeonRays na GPU. Stejnou metodu používá i Steam Audio plugin - Steam Audio - Beta 17: Dual Reserved Queue Support with Radeon Rays
Ano, mluvil jsem o RT v PS5.
Předpokládám, že v grafickém čipu pro PS5 nebude RT věnována až taková pozornost, aby to mělo RT výkon jako 2080Ti, nebo dokonce budoucí 7nm hi-end grafiky od Nvidie. Půjde tam prostě mnohem víc o nízkou cenu čipu.
Navíc, kdoví v jaké podobě bude vůbec Navi mít RT implementováno. Čekal bych něco méně nákladného, bez Tensor Cores, možná i dedicovaných RT cores - v podstatě jak říkáš něco ve stylu co vyvíjí Crytek, akorát třeba budou mít na HW úrovni nějaká vylepšení, která RT budou umět trochu akcelerovat, oproti stvající architektuře, možná stejně jako Turing budou mít jádra na INT operace, kdoví?
Kažpádně předpokládám, že schopnost provádět RT bude u konzole za 400-500 dolarů natolik slabá, že většina vývojářů využije její výkon na standardní grafiku a nebude jim stát za to snažit se tam dostat RT tak, aby ho to utáhlo a ještě to přineslo významné grafické zlepšení.
Toho je totiž problém dosáhnout i na té 2080Ti, viz. dosavadní 3 implementace RT (BF V, Metro, SotTR), kde je přínos RT hodně diskutabilní a podle mě je lepší zvolit vyšší rozlišení + framerate bez RT.
@Gildor
Na soucasne RT krome zelenych fanatickych funboys jako Maudit a par technikcych geeku sere celkem pes. "Realne" odlesky a soft stiny vcelku ozelis a na opavdove GI to stejne nebude mit vykon. O tom, ze to bude kombinovat vsechny tyhle techniky dohromady, si muzem nechat zdat jeste nejspis hodne dlouho, takze to zustane stejne na urovni evolucni vylepseni grafiky jako spousta jinych technik. Nekde to prinese trochu vylepseni, nekde mozna ani ne.
U konzoli spis potrebujes, aby to vypada celkove libive na velkych telkach. Telky uz dnes mivaji 10b podani barev, mas tam OLEDY, HDR (hype train), atd. ktere dokazi "vythanout" vizualni kvalitu jinym zpusobem nez bezne monitory, na kterych se hraje. Super detaily jako na monitoru, kde na to cucis s pul metru jsou o nicem.
Nejvetsi vyhoda na zacatku novych konzoli bude, ze to nebude hlavne omezovat CPU jako doposud, kde nektere byli dost uz dost dychavicne a pak nutnost navrhovat hry na dnes hodne slaby vykon prvni generace PS4 a XOX.