Sony se stále nedaří zvýšit prodeje smartphonů. I když na tom v tomto ohledu není tak špatně jako HTC, pouhých 1,6 milionů kusů za třetí čtvrtletí nevěstí do budoucna nic dobrého. Předchozí kvartál dokázali Japonci prodat zhruba dva miliony mobilů, takže sestupný trend pokračuje.
Pokles prodejů se odehrál hlavně v regionech Evropy, Latinské Ameriky a Středního Východu. Nejvíc mobilů ale stejně kupují zákazníci v Asii. Výhled na celoroční prodeje se ovšem snížil z 9 milionů na 7. Pro srovnání takový Samsung prodá stejné množství, navíc jediného modelu, za jeden měsíc.
Nejnovější smartphone od Sony je Xperia XZ3, telefon za dvacet tisíc korun plný technologií a designu. Sony se ale zjevně nedaří trefit do toho, co většina zákazníků kupuje. Svůj největší poklad alespoň z novinářského hlediska – Xperii Compact – navíc trošku zanedbává.
Sony se jako jiné nadnárodní korporace skládá z více společností, a tak celkově vydělalo za poslední čtvrtletí více. Hlavně ale díky polovodičům (tedy i snímačům pro kamery ostatních značek mobilů) a divizi PlayStationu.