Hlavní navigace

Sony uvažuje o výrobě telefonů s Windows Phone, jmenovaly by se Vaio

1. 1. 2014

Sdílet

Zdroj: Redakce

Před nějakou dobou se objevila zvěst, že ZTE v roce 2014 uvede na trh přístroj s operačním systémem Windows Phone. Podle nejnovější zprávy serveru The Information bychom se mohli dočkat okenního telefonu také v podání Sony. Zatímco ZTE vyrábělo telefony s Windows Phone verze 7 a 7.5, Sony poslední čtyři roky používá výhradně Android.

Podle neověřených zpráv se japonská společnost nenechala odradit ani akvizicí mobilní divize Nokie a sestrojila prototyp zařízení s Windows Phone 8. Existence prototypu ještě nemusí nic znamenat – počátkem roku 2012 se na eBay objevil prototyp telefonu Sony Ericsson Julia s Windows Phone 7. Nabídka byla zanedlouho stažena a jak již víme, okenní telefon v podání Sony se nekonal. Pokud se ale přece jen dočkáme telefonu Sony s Windows Phone, nebude se údajně jmenovat Xperia, nýbrž Vaio.

Zájem o platformu Windows Phone je na jednu stranu pochopitelný. Microsoft se všemožně snaží navázat spolupráci s dalšími výrobci a hlavně neztratit ty stávající, přičemž je ochoten i poskytnout licenci na operační systém zdarma. Tržní podíl Windows Phone roste, naopak tržní podíl Sony s Androidem stagnuje. Jenže Microsoft a Sony jsou úhlavní konkurenti na trhu herních konzolí a Windows Phone je integrován se službami Xbox Live.

Výrobou telefonů s Windows Phone tak Sony bude chtě-nechtě nepřímo podporovat prodeje konkurenční herní konzole. Na druhou stranu ale jen Sony může navrch nabídnout integraci se službami Playstation Network, k tomu stačí přihodit pár exkluzivních her a unikátní konkurenční výhoda (zejména pro hráče, kteří si koupí obě konzole) je na světě.

 

CS24

Dokud ale telefon Vaio nebude na trhu, je to jen plané tlachání. Realita je bohužel taková, že od svého vydání platforma Windows Phone výrobce pouze ztrácí a nové nenabírá. Na seznam odpadlíků musíme připsat i HTC, jehož modely 8X a 8S jsou už déle než rok bez pokračovatele. Podíl Nokie mezi aktivními přístroji podle firmy AdDuplex mezitím dosáhl na 92,1 %.

Zdroj: The Information, The Verge