Souboj 4×4: Subaru WRX STi, VW Golf R, Mercedes-Benz A 45 AMG a Ford Focus RS (test)

12. 9. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Impreza Turbo a Lancer Evo. Zadání „rychlá čtyřkolka pro každý den, která na klikaté silnici vytrestá kdejaký supersport“ mělo dlouhá léta jen dvě správné odpovědi. Jak se časy mění. Rychlé čtyřkolky pro každý den dnes vozí na kapotě logo evropského výrobce, místo kufru mají výklopnou zadní stěnu a jejich spojitost se světem automobilových soutěží je přinejlepším vzdálená. Což je v některých případech docela paradox. Zatímco v éře své tovární účasti ve WRC se Ford u svých ostrých modelů tvrdošíjně držel předního pohonu, po odchodu ze světového šampionátu vyrukoval se čtyřkolkou. A ne ledajakou.

Focus RS třetí generace se přiřítil mezi ostré hatchbacky s pohonem všech kol divokým smykem, a nejen obrazně. Jeho aktivní zadní diferenciál se speciálním driftovacím režimem slibuje posunout zábavnost těchto čtyřkolek na novou úroveň – alespoň máme-li věřit oficiálním materiálům Fordu a někdy až podezřele nadšeným ohlasům médií z celého světa.

Pokračování na autobible.cz.

Autor článku