V praxi totiž signál ovlivňuje husté osídlení a výškové budovy. Fixace pozice proto déle trvá nebo signál prostě vypadne při navigaci a přístroj najednou poskočí o několik metrů dále. Systém, se kterým přišli na UC3M, ale umí tyto skoky eliminovat.
" width="560" height="315" frameborder="0">
Využívá totiž soustavu tří gyroskopů a tří akcelerometrů, které umí zaznamenat změnu směru pohybu a zrychlení. Když se ztratí signál z GPS a následně se tečka na mapě posune o několik metrů dál, snímače by tuto změnu musely zachytit. Pokud ne, navigace tento extrém zahodí. Stejně tak bude navigace dobře fungovat i v tunelu. Z principu je jasné, že to může fungovat jen u pohybujícího se objektu. Samotnou fixaci GPS urychlit nemůže.
Systém přitom není moc drahý a lze jej možné použít i u smartphonů, kde jej lze kombinovat i s Wi-Fi, Bluetooth, BTS od operátorů, kompasem, barometrem, fotoaparátem atd.
Univerzitní projekt vzniká jako součást větší celku – inteligentního auta, které bude navíc pomocí laserů, kamer a infračervených snímačů sledovat vozovku. To aby z ní řidič nevyjel nebo nepřejel chodce. Vůz také umí upravovat rychlost podle semaforů a v reálném čase hlídat, jestli řidič není ospalý.
Zdroj: UC3M (via The Next Web)